ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Przez to nigdy nie wypromujesz własnego fanpage

Piątek, 12 lipca 2019 1420
Prowadzenie fanpage na Facebooku jest jedną z form promocji przedsiębiorstwa, sklepu lub bloga. Mogą prowadzić go również osoby prywatne, artyści, politycy i inne osoby, które chcą zdobyć popularność w Internecie. Jeżeli i Ty należysz do grona właścicieli fanpage’y na Facebooku, poznaj czynniki, przez które Twoja strona może nie przynieść oczekiwanych zysków.
  1. Twoje treści są sztampowe bądź nieciekawe
  2. Tworzysz za długie posty
  3. Nie prowadzisz interakcji z odbiorcami
  4. Wdajesz się w kłótnie
  5. Oczekujesz zbyt szybkiego zysku
  6. Uważasz, że błędy ortograficzne to nic złego
  7. Zbyt rzadko dodajesz wpisy

 

Facebook jest najpopularniejszym medium społecznościowym w Polsce. Według różnych statystyk korzysta z niego około połowy Polaków, w czym zawierają się liczni właściciele fanpage’y. Zakładają je nawet stacje telewizyjne, by widzowie mogli komentować ulubione programy. Niestety, część fanpage’y przyciąga niewielu odbiorców, a ich prowadzenie przestaje być opłacalne. Poznaj 7 czynników, które mogą uniemożliwić skuteczną promocję Twojego fanpage’a!

 

Twoje treści są sztampowe bądź nieciekawe 

 

Zastanawiałeś się kiedyś czego oczekują Twoi odbiorcy? Jakie treści chcą czytać? Jakie są ich zainteresowania? Jeśli nie, możesz najzwyczajniej nie trafić w ich gusta. Jeśli nie chcesz stracić zainteresowania odbiorów, publikuj treści dotyczące tematów związanych z fanpagem lub odpowiednio stargetowanych dla Twojego grona odbiorców. Nieciekawe oraz sztampowe treści nie generują lajków ani polubień profilu. Odbiorcy zniechęcają się do ich śledzenia, przez co fanpage staje się nierentowny. Na początku działalności profilu przyda Ci się wsparcie oferowane przez https://kuplike.pl/, dzięki któremu uda Ci się przyciągnąć większe grono użytkowników portalu. Pamiętaj – unikaj niesprawdzonych form promocji Twojego fanpage’a. Na powyższej witrynie zakupić możesz interakcje ze strony realnych profili, unikając zarazem szybkiego przyrostu liczby lajków niewiadomego pochodzenia (np. od botów, czy też masowo tworzonych kont).

 

Tworzysz za długie posty

 

Lubisz książki i chcesz pisać książki? Nawet wtedy zachowaj umiar w tworzeniu postów na Facebooku. Za długie posty w sieci szybko zniechęcają do czytania, przez co Twoi odbiorcy rezygnują z zapoznawania się z treściami, które im proponujesz. Post powinien być w miarę krótki, zwięzły, ciekawy. Jeżeli chcesz napisać więcej, stwórz wpis na blogu, a w poście na fanpage zamieść informację na ten temat i ciekawą zajawkę. Dodaj call to action, a sukces będzie gwarantowany. Przesadzanie z długością wpisów jeszcze nikomu nie wyszło na dobre, nawet pisarzom, którzy prowadzą fanpage na facebooku.

 

Nie prowadzisz interakcji z odbiorcami

 

Twoje posty są czytane, komentowane, a Ty nie robisz nic? Musisz liczyć się z tym, że wkrótce stracisz zainteresowanie użytkowników. Interakcja na Facebooku jest ważniejsza niż Ci się wydaje. Odpowiadaj na komentarze, pytaj o zdanie odbiorców, reaguj na ich sugestie. W interakcji z odbiorcami tkwi większa siła niż może się wydawać. Jej brak frustruje użytkowników, zwłaszcza gdy zadają pytania i oczekują odpowiedzi na nurtujące ich kwestie. Jeżeli nie możesz odpowiadać na komentarze, zostaw wiadomość, że masz urlop, wyjeżdżasz itp., a także zaznacz, kiedy wracasz i odrobisz zaległości w interakcjach na fanpage.

 

Wdajesz się w kłótnie

 

Użytkownicy Facebooka... niektórzy trzymają nerwy na wodzy, inni szybko tracą cierpliwość i pozostawiają niewybredne komentarze. Hejt w Internecie jest częsty, jednak osoby prowadzące własny fanpage w mediach społecznościowych powinny być na niego odporne. Nawet gdy ktoś próbuje Cię sprowokować, unikaj kłótni i odpowiadaj na komentarze rzeczowo. Jeśli wdasz się w kłótnie, szybko stracisz zainteresowanie odbiorców, jak również ich szacunek. Stoicki spokój jest sprzymierzeńcem każdego, kto chce prowadzić własny fanpage na Facebooku.

 

Oczekujesz zbyt szybkiego zysku 

 

Szukasz oszczędności wszędzie, gdzie się da? Uważaj, osoby śledzące Twój fanpage szybko to zauważą. Rezygnacja z usług rzetelnego copywritera z lekkim piórem, fotografa lub osoby odpowiedzialnej za kontakty z użytkownikami może odbić Ci się czkawką. Co prawda, przez chwilę Twój budżet odczuje ulgę, lecz już po kilku tygodniach zaczniesz tracić zainteresowanie grupy docelowej. Nie wierzysz? Bądź dalej pazerny, a zrozumiesz, o co chodzi.

 

Uważasz, że błędy ortograficzne to nic złego

 

Biórko czy biurko? Jadę nad może czy nad morze? Uważasz, że to bez znaczenia, jak piszesz, gdyż inni Cię zrozumieją? Nie ma nic gorszego niż brak znajomości podstawowych zasad ortografii. Skrupulatnie sprawdzaj swoje wpisy, a jeśli masz problemy z prawidłową pisownią, skorzystaj po prostu z autokorekty. Błędy ortograficzne zniechęcają użytkowników do zapoznawania się z publikowanymi treściami, gdyż wskazują, że ich autor jest mało profesjonalny. Jeśli „byki” są formą żartu, również zachowaj ostrożność, gdyż użytkownicy mogą opacznie odczytać Twoje intencje.

 

Zbyt rzadko dodajesz wpisy

 

Ostani nowy wpis na fanpage’u pojawił się kilka miesięcy wcześniej? Jeśli tak, nie dziw się, że w tym czasie straciłeś odbiorców, a liczba polubień profilu spadła. Zbyt rzadkie dodawanie wpisów sprawia, że użytkownicy wolą śledzić aktywniejsze profile o podobnej lub tej samej tematyce. Często okazuje się, że cisza, że strony autora profilu jest spowodowana porzuceniem fanpage’a.


Zainteresował temat?

1

6


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat