W Piotrkowie powstanie tunel pod ul. Słowackiego? [AKTUALIZACJA]

Strefa FM Środa, 13 marca 201988
PKP Polskie Linie Kolejowe i władze Piotrkowa omawiają projekt budowy tunelu, który poprawiłby bezpieczeństwo w rejonie przejazdu kolejowego. Prawdopodobnie byłby on zlokalizowany od ul. Dąbrowskiego do Młynarskiej. Jak nieoficjalnie udało nam się ustalić, w Piotrkowie odbyło się już w tej sprawie spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele władz miasta i pracownicy PKP PLK. To nie pierwsze podejście do tej inwestycji.

Ładuję galerię...

Przedstawiciele PKP PLK potwierdzili nam, że prowadzone są rozmowy na temat wybudowania tunelu pod główną piotrkowską ulicą  

Budowa tunelu drogowego/wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim zostanie zrealizowana w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III". Inwestycję przeprowadzą władze samorządowe wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Trwają rozmowy z miastem, które określą szczegóły współpracy. Zgodnie z wstępnymi ustaleniami Urząd Miasta wyłoni wykonawcę oraz określi dokładne terminy realizacji inwestycji. PLK będą uczestniczyły w opracowaniu dokumentacji projektowej oraz nadzorowały prace prowadzone pod linią kolejową.

 

 

Tunel drogowy pod dwiema ważnymi liniami kolejowymi: nr 1 Warszawa – Katowice oraz nr 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Będzie sprawniejszy system komunikacji w Piotrkowie Trybunalskim. Prace zostaną wykonane do końca 2022 roku. 

Celem projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III" jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. PLK realizują zadanie we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. W woj. łódzkim, bezkolizyjne skrzyżowania w ramach projektu planowane są także w Skierniewicach, Łowiczu, Bedoniu i Gałkówku - powiedział 

Karol Jakubowski z z

espołu prasowego 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z naszych informacji wynika, że budowa tunelu mogłaby jednak spowodować wiele negatywnych konsekwencji, ponadto miasto musiałoby też dołożyć sporo do tej inwestycji. Wygląda więc na to, że do porozumienia nie dojdzie. 

 

Pomysł usprawnienia ruchu na ul. Słowackiego w Piotrkowie był już dwukrotnie rozpatrywany, jednak nic z tego nie wyszło. W 1895 roku pojawił się pomysł wybudowania w tym miejscu wiaduktu. Niestety z nieznanych przyczyn nie doszło do wykonania. Również w Sprawozdaniu Samorządu Miejskiego Miasta za lata 1925-1933 znajduje się projekt budowy podziemnego przejścia i przejazdu. Okazało się jednak, że rury wodociągowo-kanalizacyjne zainstalowane wg projektu zostały zbyt płytko usytuowane na obszarze ulicy Słowackiego. Budowa tunelu związana byłaby więc z ich wydobyciem i całkowitym przeprojektowaniem wodnej instalacji.

Pisaliśmy też o tym tutaj.

 

PKP zamierzał przeznaczyć na tę inwestycje 12 milionów złotych. Koszt realizacji inwestycji byłby jednak znacznie wyższy. 

 

 

Więcej o sprawie w kolejnym "Tygodniu Trybunalskim" - 20 marca w kioskach! 

 

 

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

15

2


Komentarze (88)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ortem ~ortem (Gość)14.03.2019 15:36

Niech nam jeszcze wybudują w Piotrkowie metro :)

102


aligator ~aligator (Gość)15.03.2019 08:36

Proponuję most zwodzony.

110


gość ~gość (Gość)14.03.2019 10:22

Nie wykonalne,przy urbanizacji tego miejsca

153


kb ~kb (Gość)15.03.2019 07:05

Gdzie oni tu chcą tunel wcisnąć????

60


Piotr Piotrranga14.03.2019 14:18

Bezsens!
Jeżeli PKP PLK ma kasę to zamiast tego kolejnego arcykosztownego "Misia" proponuje budowę wiaduktu na ul Roosevelta - przejazd na ulicy w części przemysłowej miasta i generujący duże korki, a jak jeszcze zostanie to na Rolniczej. A jakby jeszcze coś skapło to przejście podziemnie wzdłuż Wojska Polskiego że op przejściu na peron 2 nie wspomnę
A Słowackiego można zamknąć przejazd na stałe - serio.
UWAGA ok 215 m na południe jest mało wykorzystywany wiadukt na Narutowicza!
Wystarczy:
Przywrócić dwukierunkowy ruch na całej długości Narutowicza.
Na obecnym wylocie z Narutowicza w pl Kościuszki przebudować na rondo.
Dać pierwszeństwo ul Zjazdowej przed Narutowicza
Po zamknięciu przejazdu na stałe wyjazd z Młynarskiej w Słowackiego przestanie być problemem, a ruch na Słowackiego od pl Kościuszki do torów również się upłynni bo samochody czekające na przejazd przez tory nie będą blokować tych skręcających w POW o prostu pojadą Narutowicza Częstochowska Młynarską albo Wojska Polskiego.
Za zdecydowanie mniejsze pieniądze osiągamy to samo. Ba więcej eliminując część ruchu samochodów osobowych odzyskujemy ulice dla autobusów miejskich i mniej trujemy pieszych. Kierowcy będą musieli nadrobić jakieś 500m ale w zamian przejazd pod wiaduktem.

200


borowik ~borowik (Gość)14.03.2019 05:14

Nawet nie potrafią równo ułożyć płyt między torami.

230


alinka ~alinka (Gość)14.03.2019 09:26

Już wiem kto to wymyślił, z nierealnych działań słynie przecież pewien poseł, ten niby z Piotrkowa. Coś mi tu pachnie helem.

65


gienek ~gienek (Gość)14.03.2019 10:26

łatwiej i sprawniej będzie jak się zbuduje tunel dla pociągów pod ul. Słowackiego

67


mos_film ~mos_film (Gość)14.03.2019 17:09

A pierwszy kwietnia nie tak daleko. Oj........ Trzeba było poczekać z tą wiadomością.

70


wojciech ~wojciech (Gość)14.03.2019 17:52

myślę, że o niebo lepszym pomysłem jest po prostu likwidacja tego przejazdu. Będzie dużo taniej, zmniejszy się ruch na Słowackiego i przeniesie się na dwupasmówkę

71


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat