Droga S12: Mieszkańcy Piotrkowa protestują

Strefa FM Czwartek, 24 lutego 201176
Protest mieszkańców ulic Wroniej i fragmentu Roosevelta, w sprawie przebiegu drogi S12 wpłynął do przewodniczącego rady miasta. Pod pismem podpisało się prawie 300 osób.


Według radnego miasta, Szymona Miazka budowa drogi znacznie utrudni wyjazd z Wroniej. - Będzie utrudnione połączenie z centrum miasta. Uważam, że zbyt duży szum pojazdów i zbyt duże zanieczyszczenia obniżą poziom naszego życia. Mam na myśli mieszkańców ulic: Wroniej i Roosevelta.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (76)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

trasowiec ~trasowiec (Gość)03.03.2011 16:45

Gwoli wyjasnienia
Jestem piotrkowianinem i nie lobbuje na rzecz Łodzi.
Jeżeli ma powstać ta trasa ,to ok.dobrych dróg w Polsce brakuje.
TYLKO, na Boga nie w mieście i nie na terenach mieszkaniowych,wypoczynkowych,rekreacyjnych Piotrkowa
Wjazd do miasta wersji niebieskiej i zielonej to już totalna głupota.
Bareja jest NIEŚMIERTELNY


Czy budowa trasy ,,da nowe miejsca pracy;;? Teoretycznie tak.Ale do tego są potrzebne tereny inwestycyjne.a piotrków takich nie ma.
Gminy oscienne szybciej i taniej podejmują takie decyzje.mamy takie przykłady.
Inwestorzy też wolą rozmawiać o swoich planach z mniejszą iloscią radnych ( mniejsze koszty :), mniej problemów.
Przesunięcie trasy na południe o 4 km, to dla ewentualnego inwestora i przyszłych pracowników, niewielki problem.A
dla mieszkanców Piotrkowa i zagrożonych okolic ,normalne życie.Bez smrodu ,hałasu,stresu.
Wykup gruntów i wysokość odszkodowań za domy w tych wariantach byłby gigantyczny ( jak na taki krótki odcinek)
O kosztach społecznych nie wspomnę.Czy warto? NIE
czytaj więcej http://cobytu.t15.org/

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.03.2011 12:53

"Tytus" napisał(a):
Tak na marginesie, w wariancie niebieskim mógłby powstać węzeł na Roosevelta i na Krakowskim Przedmieściu. Odległość pomiędzy tymi dwoma Węzłami wynosiłaby 1,7 km co jest zgodne z przepisami.

Nie mógłby powstać.

Cytuję:
dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają

Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.

20


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 12:31

Tak na marginesie, w wariancie niebieskim mógłby powstać węzeł na Roosevelta i na Krakowskim Przedmieściu. Odległość pomiędzy tymi dwoma Węzłami wynosiłaby 1,7 km co jest zgodne z przepisami.
Dziwi mnie trochę fakt, że projektant nie uzgodnił najpierw przebiegu tej drogi z Miastem, przed przystąpieniem do publicznej dyskusji.
W przypadku Łodzi projektanci respektują plany i stanowisko Miasta, a w przypadku takich Miast jak Piotrków, mają to gdzieś.

02


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.03.2011 09:48

"Tytus" napisał(a):
Jeżeli chodzi o S12, uważam że wariant zielony to jakiś żart UM. Narażają mieszkańców na hałas a z drugiej strony droga nie przechodzi przez tereny przemysłowe.
W takim wypadku lepszy byłby wariant pomarańczowy i zapewnienie władz o budowie południowej obwodnicy miasta.

Nie wiesz o co chodzi? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o kasę. Na http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/zielony-wariant-s12-pod-warunkiem-ze możemy przeczytać:

Cytuję:
Ze wszystkich wariantów najbardziej optymalnym dla Piotrkowa Trybunalskiego jest opcja „zielona” – W3S12. Jednak wariant ten będzie zaopiniowany pozytywnie, jeśli spełnionych zostanie kilka warunków.
Pierwszy uwzględnienia zachowanie ciągłości przejazdu ulicy Moryca i Grabskiej. Drugi lokalizację dodatkowego węzła w pobliżu oczyszczalni ścieków, a przy nim miejsc obsługi podróżnych. Wykonanie węzła pozwoli na dalszą realizację południowo-wschodniej obwodnicy miasta. Mianowicie możliwe byłoby dokończenie obwodnicy miasta od ronda Bugaj (ulicy Miast Partnerskich) w kierunku południowym – do proponowanego węzła przy oczyszczalni ścieków. Rozwiązanie to wpłynęłoby na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z części zurbanizowanej i rozwojowej miasta.
W przypadku nie uwzględnienia w studium korytarzowym wnioskowanego węzła tzw. „zielony” wariant także będzie zaopiniowany negatywnie. Wtedy jedynymi wariantami jakie pozostaną projektantowi do rozpatrywania to te, które całkowicie omijają Piotrków Trybunalski.

Chojniak naiwnie sądzi, że upiecze dwie pieczenie przy jednym ogniu i GDDKiA ulegnie jego żądaniom. Niestety, jeszcze chłop nie wie, jak bardzo się myli.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430

Cytuję:
§ 9. 1. W celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego określa się następujące warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami oraz warunki stosowania zjazdów, przy czym przez odstęp między węzłami lub skrzyżowaniami rozumie się odległość między punktami przecięć osi dróg na sąsiednich węzłach lub skrzyżowaniach:
(...)
2) droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie zjazdów na drodze klasy S jest zabronione;


Wynika z tego, że znajomość prawa w naszym UM jest co najmniej słaba, czego dowodem jest chociażby zamontowany prawie 4,5 roku temu próg zwalniający na ul. Rakowskiej przed skrzyżowaniem z ul. Miast Partnerskich. Próg ten nie spełnia wymagań określonych w Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 220 poz. 2181)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH:
[cytat]Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
-na drogach krajowych i wojewódzkich,
-na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego, ulicach głównych,
-na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
-na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusów komunikacji pasażerskiej,z wyjątkiem progów wyspowych,
-na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego ,[/cytat
-na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Komentarz był edytowany przez autora: 03.03.2011 10:18

20


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:34

~trasowiec (Gość) ma jakieś dziwne i spiskowe teorie.
Wszystkie drogi należy prowadzić do Łodzi. To z pewnością rozwinie całe województwo, a przede wszystkim Łódź.

20


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:27

Cytuję:
~trasowiec (Gość)
12 godzin temu, 20:58
zapraszam http://cobytu.t15.org/[/cytat]
Czy Ty przypadkiem nie jesteś z Łodzi?
Kiedyś była niezła wojna o S12. Łódź zabrała tą drogę naszemu Miastu. Najpierw zabrali S8 (Bełchatów) prowadząc przez Sieradz i Pabianice, a później chcieli S12. Poprowadzili S74 przez Tomaszów, a S12 zlikwidowali. Po wielkich bojach droga wróciła i przebiega z powrotem przez Piotrków. Zmieniono Plan Rozwoju Woj.Łódzkiego prowadząc tą drogą ponownie przez Piotrków.
Dlatego S12 przez Piotrków ma sens, kwestia tylko wariantu.

11


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:19

Masz rację Piotrkowianin, zapomniałem o tym.
Myślałem że to GDDKiA budowała i dlatego Wierzejska została odcięta. Nawiasem mówiąc, ta droga już dawno powinna być drogą krajową, ponieważ przez nią przechodzi głównie tranzyt.
Czyli jest szansa na obwodnicę południową.
Trzeba jednak najpierw wykupić grunty, a to zawsze był dla naszego Miasta problem (do tej pory nic w tej sprawie Miasto nie zrobiło, a ceny gruntów rosną).
Jeżeli chodzi o S12, uważam że wariant zielony to jakiś żart UM. Narażają mieszkańców na hałas a z drugiej strony droga nie przechodzi przez tereny przemysłowe.
W takim wypadku lepszy byłby wariant pomarańczowy i zapewnienie władz o budowie południowej obwodnicy miasta.

30


trasowiec ~trasowiec (Gość)02.03.2011 20:58

zapraszam http://cobytu.t15.org/

02


grzespop ~grzespop (Gość)02.03.2011 16:13

my tylko potrafimy nazekac Nie bylo drog wszyscy nazekali teraz kiedy jest szansa rozwoju miasta tez jest zle.

02


Piotrkowianin Piotrkowianinranga02.03.2011 10:29

"Tytus" napisał(a):
Wschodnią obwodnicę wybudowano za pieniądze unijne, ale inwestorem nie było miasto tylko GDDKiA. Miasto ani złotówki nie wydało na tą inwestycję, no chyba że się mylę i masz inne informacje na ten temat.

http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/2006-08-30-obwodnica-miasta---stan-prac

Cytuję:
Obwodnica miasta - stan prac
Dodano: środa, 30 sierpień 2006
Budowa dobiega końca
Budowa obwodnicy składa się z kilu etapów. Od 2003 roku, kiedy przystąpiono do realizacji projektu, udało się zmodernizować i poszerzyć ulicę Sulejowską od granic miasta do nowego ronda wykonanego przy jeziorze Bugaj. Kolejny realizowany teraz etap prowadzi dwujezdniową drogą od ul. Sulejowskiej do ul. Rakowskiej. Wykonano już wiadukt w ulicy Wierzejskiej i rondo w ulicy Wolborska. Z kolei przy Jeziorze Bugaj, na przedłużeniu ulicy Broniewskiego wybudowane zostało przejście podziemne dla ułatwienia ruchu pieszego do kąpieliska. Budowa tego etapu obwodnicy zakończy się w październiku 2006 roku.
Część zachodnia obwodnicy została już wybudowana i przebiega od ul. Słowackiego do ul. Dmowskiego poprzez skrzyżowanie w al. Sikorskiego. Zgodnie z postulatami mieszkańców wykonane tam zostały dodatkowe elementy architektury chroniące mieszkańców okolicznych domów przed hałasem. Koszt tego odcinka wyniósł 3,2 mln zł, z czego Unia Europejska pokryła 2,4 mln zł, rząd polski i miasto Piotrków dołożyły po 0,4 mln zł.
Finansowanie
Budowa obwodnicy finansowana jest z pieniędzy Unii Europejskiej. Całkowity koszt realizacji tego etapu wynosi 48,4 mln zł, z czego według zawartych umów 25,4 mln zł pokrywa Unia Europejska, 1,6 mln zł rząd polski, a budżet miasta 21,4 mln zł. Władze miasta czynią starania, aby maksymalnie zmniejszyć udział miasta. Udało się uzyskać z Ministerstwa Gospodarki dodatkową kwotę 1,7 mln zł, dzięki czemu udział miasta zmniejszył się do 19,7 mln zł.

Wschodnia obwodnica, czyli ul. Miast Partnerskich nie była i nie jest drogą krajową, tylko gminną: http://www.mzdik.piotrkow.pl/DROGI%20PUBLICZNE.pdf .

Komentarz był edytowany przez autora: 02.03.2011 10:37

20


Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat