Prezydent powołał zespół do spraw elektromobilności

ePiotrkow Środa, 10 lipca 201943 2624
Zespół do spraw elektromobilności powołał 3 lipca prezydent Piotrkowa Trybunalskiego Krzysztof Chojniak. Głównymi zadaniami nowego zespołu będą: inicjowanie działań lokalnej polityki elektromobilności poprzez zapewnienie odpowiednich rozwiązań w obszarze nowych technologii, które usprawnią funkcjonowanie miasta; przygotowanie koncepcji projektów w sektorze elektromobilności, systemów transportu - w tym planowanych do objęcia dofinansowaniem UE; współpraca z partnerami zewnętrznymi.
fot. Gereon Meyer/Wikipedia

Przewodniczącym zespołu został sekretarz miasta Bogdan Munik. Jego zastępcą Piotr Gruszczyński, główny specjalista DPF. Pozostali członkowie to: Zbigniew Stankowski (prezes MZK), Agata Wypych (kierownik Działu Komunikacji ZDiUM), Robert Angel (inspektor ZDiUM), Magdalena Baran (starszy specjalista PPP), Piotr Olejnik (kierownik PPP), Anetta Minuta-Śmigielska (inspektor lGK), Wiesław Kotas (inspektor RlM).

 

Czym jest elektromobilność? W skrócie EV, to całokształt zagadnień związanych ze stosowaniem pojazdów z napędem elektrycznym. Pojęcie „elektromobilność” odnosi się zarówno do technicznych i eksploatacyjnych aspektów dotyczących EV, technologii oraz infrastruktury ładowania, jak również kwestii społeczno-gospodarczo-prawnych związanych z projektowaniem, produkcją, nabywaniem i używaniem pojazdów elektrycznych (Wikipedia).


Zainteresował temat?

4

5


Komentarze (43)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

8pasażer ~8pasażer (Gość)13.07.2019 14:55

W "Maglu" by chyba tego nie wymyślili, żeby do takiego zespołu powołać człowieka zarządzającego spółką przyniszącą milionowe straty. Ale jak wiadomo spółka jest wyjątkowo ekologiczna, wręcz wzorcowa. Do dobrze rokuje.

20


wojciech ~wojciech (Gość)10.07.2019 21:24

samochody elektryczne to chyba największa ściema dla naiwnych i ekologiczny przekręt. Wmawia się ludziom, że to ekologiczny napęd. A jak jest naprawdę ? Społeczeństwa zachodnie bardzo chcą wierzyć, że jak czegoś nie widzą to to nie istnieje. Jak nie widzą spalin za samochodem, to myślą, że taki samochód nie zanieczyszcza środowiska. Pierwsza sprawa, to skąd w Polsce pochodzi energia elektryczna ? No z elektrowni węglowych i gazowych. Te spaliny zamiast z samochodu wylatują właśnie tam. Ale to jeszcze nie wszystko. Do baterii samochodu elektrycznego potrzeba około 8 kg litu i 1 kg kobaltu, trochę manganu a do silnika elektrycznego samochodu potrzeba neodymu. Wszystkie te pierwiastki są dosyć rzadko występujące a ich wydobycie i przetworzenie aby były zdatne do użytku potwornie niszczą środowisko ale też przyczyniają się do niewolniczej pracy ludzi, często dzieci w Afryce. Tak się składa, że najbogatsze złoża kobaltu występują w Afryce na terenie Konga. Warunki pracy w tych kopalniach to koszmar i niewolnictwo dzieci !!! Największe złoża litu to Boliwia i Chile. wydobycie ich całkowicie rujnuje tamtejsze środowisko ! A gdzie jest neodym ? W Afganistanie i Korei Północnej ! Myślicie , że dlaczego USA tak pchają łapki w tamte rejony ? Właśnie po to tam są biliony dolarów ! Jakie są warunki pracy w Koreańskich kopalniach neodymu i kto tam pracuje , można się tylko domyślać. Taka jest prawda o elektromobilności ! Ale co tam lepiej udawać, że się o tym nie wie i udawać, że jest się ekologicznym !

112


Piotrkowianin Piotrkowianinranga11.07.2019 22:01

Jeszcze jeden link: https://www.goldenline.pl/grupy/Motoryzacja/samochody-elektryczne/dlaczego-samochody-elektryczne-sa-najlepsze,2977262/

Cytuję:
- sprawność napędu
Zasadnicza różnica między napędami polega na sprawności obu rodzajów napędów. Sprawność silnika spalinowego wynosi ok 33%, zaś odejmując straty mechaniczne napędu, sprawność mierzona na kołach pojazdu wynosi ok. 16% (pomijamy tu silnik z z układem Atkinsona), sprawność w silniku elektrycznym z falownikiem (przetwornicą), może osiągnąć ok. 98% w przypadku najlepszych wielofazowych silników prądu zmiennego i bezszczotkowych silników prądu stałego, a po odjęciu strat mechanicznych sprawność napędu mierzona na kołach wynosi ok. 65%. W napędzie elektrycznym można jednak umieścić silnik bezpośrednio w kole, wtedy odpadną straty na pracę przekładni głównej, skrzyni biegów, przegubów wewnętrznych i zewnętrznych oraz wał napędowy, co jeszcze bardziej zwiększy sprawność napędu na kolach, a co w przypadku silnika spalinowego jest niemożliwe.

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga11.07.2019 21:59

Cytuję:
Rozważmy w tym celu następujący przykład. Do napędu wentylatora zastosowaliśmy silnik standardowy 7,5 kW (Sg 132 M-4) o sprawności EFF2 oraz energooszczędny o sprawności IE2 7,5 kW (2 SIE 132 M-4). Sprawności tych silników wyznaczone zostały tą samą metodą, tj. wg normy PN-EN 60034-2-1, i wynoszą one odpowiednio 85,8% i 88,7%.

10


vfd ~vfd (Gość)10.07.2019 08:38

a ile ten zespół kosztował będzie ? nie pytajcie po co ,pytajcie za ile ? czy tak społecznie i bez kosztowo coś wyskrobią ?

91


nutka ironii ~nutka ironii (Gość)10.07.2019 22:24

Ja bym osobiście powołał Zespół do spraw Fuszerek Inwestycyjnych w naszym mieście...

50


gość ~gość (Gość)10.07.2019 20:33

Zastanawia mnie po co jest tam prezes MZK ? Śledząc jego wypowiedzi (nawet z tego portalu) odniesć można, że jest raczej niechętny elektromobilności bo w starszych wypowiedziach podkreśla, że dla jego firmy pojazdy elektryczne to wysoki koszt itd., lepsze są starsze bo tańsze itd. Tutaj trzeba patrzeć też globalnie. Sam prezes wie ile pojazdy MZK spalają codziennie na mieście paliwa i ile w związku z tym zostawiają spalin, a te z kolei jakim są obciążeniem dla środowiska i mieszkańców.
W założeniach powołania tego zespołu przewija się zwrot jak np "nowe technologie" itd.... a sami wiemy jakimi nowy technologiami są kolejne zakupy autobusów dla MZK.

80


gość ~gość (Gość)10.07.2019 20:32

Trzeba produkować roboty najnowszej generacji. Robot Euzebiusz to za mało.

20


gość ~gość (Gość)10.07.2019 18:57

Patrząc na wszystkie okoliczne miasta, na Radomsko czy Tomaszów, jak co niektórym nie jest wstyd? Napływ inwestorów do Piotrkowa jest żaden. Polityka polega na "sosie własnym" i dojeniu drobnych przedsiębiorców z inicjatywą. Dno dna.

50


gość ~gość (Gość)10.07.2019 18:02

Ekipa na pogaduchy na kolejnych konferencjach.Catering zapewniony efektow brak.

60


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat