Wakacyjna przygoda piotrkowskich harcerzy

Strefa FMRegion Czwartek, 09 sierpnia 201813
Czy wymarzone wakacje muszą kojarzyć się tylko z odpoczynkiem pod palmami? Niekoniecznie. Dla piotrkowskich harcerzy z Harcerskiego Związku Drużyn 54-tych najlepszym pomysłem na letnią przygodę była Akcja Letnia. Podczas 24-dniowego wyjazdu do Szklanej Huty uczestnicy poza dobrą zabawą mogli też zdobyć wiele nowych doświadczeń.

Ładuję galerię...

- Obóz przeznaczony był dla Związku Drużyn 54, a więc dla 8 grup zuchowych, harcerskich i wędrowniczych. Tradycyjnie jak każdy wyjazd harcerski, miało być to niezapomniane przeżycie dla wszystkich uczestników. Obóz rozpoczął się od tego, że przyjechaliśmy na pustą polane i harcerze musieli wszystko stworzyć sami, m.in namioty, prycze czy półki na ubrania. Jak to się mówi „Jak sobie pościelisz , tak się wyśpisz”. Oczywiście my zadbaliśmy o to, aby dzieciom niczego nie zabrakło. Dostali od nas odpowiednią ilość drewna, piły, młotki, sznury i oczywiście wiele wskazówek. Wiadomo, że jeśli ktoś miał problem to służyliśmy pomocą, ale zależało nam na tym, aby harcerze wykazali się kreatywnością i spróbowali własnych sił. Jednym wychodziło lepiej, innym gorzej, ci drudzy może trochę mniej się wyspali, ale zapewniam, że w przyszłym roku nie będą mieli problemu z tym zadaniem- mówił przewodnik Konrad Banaszewski, kierownik placówki wypoczynku obozu.

Każdego dnia przed apelem uczestnicy musieli posprzątać w swoich drakkarach, czyli pościelić prycze i poprawić porządek na półkach Podczas zajęć starsi uczyli się nowych umiejętności, zaś młodsi częściej przenosili się w bajkowy świat – Na obozie uczyliśmy się m. in. zasad pierwszej pomocy, czy pożarnictwa. Nie można zapomnieć o zajęciach stylizowanych czy ogniskach, które często gościły w naszym planie. Na pierwszych z nich wcielaliśmy się w najprawdziwszych wikingów i wykonywaliśmy takie zadania, których również oni się podejmowali. Wzięliśmy udział m.in. w Ragnaroku, czyli największej bitwie morskiej. Podczas ognisk poruszaliśmy temat Prawa Zucha i Prawa Harcerskiego, ale też doskonale się bawiliśmy przy akompaniamencie gitary -powiedziała Izabela Pużyńska, drużynowa 54 drużyny harcerskiej z Gorzkowic.

W Harcerskiej Akcji wzięło udział 80 osób. Piotrkowianie każdego roku bardzo chętnie włączają się w tego typu wyjazdu. Jest to dla nich niezapomniana przygoda, gdyż łączy dobrą zabawę z nauką.

POLECAMY

Zainteresował temat?

Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)09.08.2018 10:59

11 latek to już nastolatek! !!!To przygoda....bez telefonu i internetu.Dzieci są zachwycone.....pewnie niektórzy rodzice przeżywają....a trzy dni na ziemi w śpiworze. ...pamiątka....zapamiętają i będą wspominać

130

reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!