ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Utrzymywanie odpowiednich relacji z kontrahentami

Poniedziałek, 27 stycznia 2020 535
Fundamentem sukcesu firmy jest dbałość o właściwe relacje z kontrahentami. Są one istotnym czynnikiem, gdy mowa jest o sprzedaży naszych towarów lub świadczonych przez nas usług. Gromadząc właściwe dane i analizując je wnikliwie, jesteśmy w stanie spełnić życzenia naszych klientów. Odpowiednio dostosowana, często spersonalizowana propozycja ma duży wpływ na zachowanie klienta przy dokonywaniu decyzji zakupowej.

Nowi kontrahenci to nie wszystko
Zdobywanie nowych klientów jest oczywistą częścią pracy każdego sprzedawcy. Nie wolno nam jednak pominąć klientów, którzy już raz obdarzyli naszą firmę zaufaniem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom obecnych klientów, zwiększamy również sprzedaż naszej firmy. Tworzymy z nimi relacje oparte na zasadzie wzajemnego zaufania. Właściwym sposobem na kontrolowanie jakości relacji z dotychczasowymi klientami jest badanie ich zadowolenia. W ten sposób dowiemy się, na co należy szczególnie zwrócić uwagę, gdy wyślemy im kolejną propozycję nabycia naszych towarów.

Na kim warto skoncentrować swoje działania ?
Innym niezwykle istotnym elementem wpływającym na kształtowanie się rozwoju firmy jest jednoznaczne i ścisłe zdefiniowanie grupy docelowej, do której adresujemy nasz towar lub usługę. W tym celu przydatne jest zastosowanie odpowiedniego rozwiązania, jakim jest nowoczesny system CRM. Głównym jego celem jest szczegółowe określenie, którzy klienci naprawdę wnoszą wymierne korzyści do rozwoju naszej firmy, a którzy nie. Dobór grup, ich analiza i sformułowanie odpowiednich konkluzji to bardzo ważne zagadnienia w funkcjonowaniu naszej firmy. Nie zapominajmy, że odbiorca, który jest zadowolony zarówno z poziomu obsługi, jak i z zakupionych towarów, na pewno powie o tym osobom z którymi sam współpracuje. Nie ma skuteczniejszej formy reklamy od prostego polecenia.

Skuteczne kampanie reklamowe
Dobrze wykonana, ciekawa kampania marketingowa jest niezbędna dla poprawy skuteczności procesu sprzedaży. Z badań wynika, że prawie 3/4 kontrahentów jest zirytowanych, gdy otrzymują reklamy, które ich w ogóle nie interesują. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać świadomie usługi i zaprezentować je w taki sposób, aby reklama była naprawdę ciekawa dla odbiorcy. Jest to klucz nie tylko do zdobycia partnera handlowego, ale także do nawiązania z nim długotrwałej relacji.

 


Zainteresował temat?

0

0


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat