ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Sporty drużynowe, czyli jak połączyć aktywność fizyczną i życie towarzyskie

Wtorek, 28 sierpnia 2018 1812
Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization, WHO) zaleca regularną aktywność fizyczną, jako jedną z podstawowych metod zapobiegania chorobom cywilizacyjnym. Sumienne podejmowanie wysiłku znacznie zmniejsza ryzyko rozwoju choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2, nadwagi, otyłości i wielu chorób nowotworowych.

Jak wiadomo, nie jest łatwo zmusić się do regularnych ćwiczeń, szczególnie gdy żyjemy w ciągłym pędzie i jedyne o czym marzymy po powrocie z pracy to kanapa i telewizor. Biorąc jednak pod uwagę korzyści płynące z uprawiania sportu, warto dać sobie szansę i poszukać dyscypliny, która będzie dla nas na tyle atrakcyjna, że zechcemy zrezygnować dla niej z ulubionego serialu. Jeżeli nie kręci Cię siłownia, przejażdżki rowerowe wydają Ci się być monotonne, a ćwiczenia typu zumba czy fitness krępujące, powinieneś spróbować sportów zespołowych. Są okazją nie tylko do spalenia zbędnych kalorii i zadbania o zdrowie, ale także do spotkania ze znajomymi bądź nawiązania nowych relacji.

 

Jak znaleźć współgraczy?
 

W dobie portali społecznościowych znalezienie kilku osób do ,,pokopania” piłki nie jest trudnym zadaniem. Po wpisaniu w wyszukiwarkę portalu Facebook hasła ,,piłka nożna Warszawa” czy ,,siatkówka Kraków” naszym oczom ukazuje się kilkanaście grup, stworzonych właśnie po to, aby obce osoby mogły umawiać się na wspólne rozgrywki. Nie znalazłeś odpowiedniej grupy w swojej miejscowości? Załóż własną, zaproś do niej znajomych i wspólnie rozpocznijcie spotkania sportowe. Może w ten sposób uda Ci się przekonać kogoś do zdrowego trybu życia?

 

Jak znaleźć miejsce?
 

Niemal na każdym osiedlu znajduje się otwarte boisko. W wielu gminach dostępne są także tzw. Orliki, które można zarezerwować na wyłączność bez ponoszenia kosztów. W zimie sytuacja może być nieco bardziej skomplikowana, ale dla chcącego nic trudnego. Wiele szkół wynajmuje komercyjnie sale gimnastyczne po godzinach funkcjonowania placówki. Jeżeli koszty wynajmu podzieli się na wszystkich graczy, nie powinny być bardzo odczuwalne.

 

Jak zacząć trenować?
 

Jeżeli spotkanie na boisku to nasza pierwsza aktywność od długiego czasu, nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę, aby się nie zniechęcić. W rekreacyjnej grze nie chodzi bowiem o osiąganie niezwykłych wyników, a o dobrą, korzystną dla zdrowia i bezpieczną zabawę. Każdy trening powinien rozpocząć się od rozgrzewki, mającej na celu ,,uruchomienie” układu ruchu. Lepiej ukrwione i rozgrzane mięśnie, ścięgna i stawy są mniej podatne na urazy. Po zakończonej aktywności warto poświęcić około 10 minut na rozciąganie i uspokojenie oddechu. Nie należy zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu przed i po aktywności fizycznej. Wybierając się na boisko dobrze jest zadbać o wygodny strój oraz o dobrze dobrane sportowe obuwie.

 

Jak postępować w przypadku kontuzji?
 

Jeżeli doznaliśmy urazu, musimy dać organizmowi kilka dni na regenerację i zawiesić treningi do czasu polepszenia stanu zdrowia. W doraźnym leczeniu bólu pourazowego dobrze sprawdzają się doustne leki przeciwbólowe i przeciwzapalne z grupy NLPZ (niesteroidowe leki przeciwzapalne) np. zawierające deksketoprofen. Taki lek z deksketoprofenem można przyjmować  niezależnie od posiłku, szybko pomaga zredukować dolegliwości związane z urazem i działa przeciwzapalnie. Warto sięgnąć także po zimne okłady, gdyż niska temperatura pomaga zwalczać obrzęk i ból. Kończynę po urazie warto w miarę możliwości trzymać nieco ponad poziomem reszty ciała. Grawitacja wspomaga odpływ krwi i chłonki, dzięki czemu obrzęk staje się coraz mniejszy.


Zainteresował temat?

1

0


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat