Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

Strefa FM Czwartek, 20 października 201628
W czwartek na budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy podpisano porozumienie ws. budowy ostatniego odcinka A1 Tuszyn-Częstochowa. Ponad 80-kilometrowy odcinek ma powstać w ciągu najbliższych 3 lat i pochłonie ok. 3,6 mld zł.

Ładuję galerię...

Rusza budowa ostatniego brakującego odcinka autostrady A1 Tuszyn–Częstochowa. W tej sprawie na budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, wojewoda śląski Jarosław Wieczorek, wicewojewoda Mariusz Trepka i Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz podpisali porozumienie.

 

Według planów ponad 80-kilometrowy odcinek autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa pochłonie ok. 3,6 mld zł i jego budowa ma potrwać trzy lata. Autostrada będzie biegła według osi, którą obecnie wyznacza DK1. Pierwsze przetargi zostaną rozpisane jeszcze w grudniu tego roku.

 

Budowa ostatniego odcinka autostrady A1 pozwoli na:
- skrócenie czasu przejazdu między głównymi aglomeracjami: Warszawy/Łodzi i aglomeracji śląskiej;
- odciążenie istniejącej sieci – w szczególności skoncentrowanie ruchu ciężkiego na autostradzie uwolni lokalne społeczności od nadmiernego hałasu i zagrożeń w ruchu poprzez budowę obejść miejscowości oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ochrony przed hałasem;
- lepsze połączenie polskich portów w Gdańsku i Gdyni z centralną i południową Polską, a także rynkami południowych sąsiadów: Republiki Czeskiej i Republiki Słowackiej;
- rozwój sektora wykonawstwa drogowego – projekt o tej skali wygeneruje w trakcie realizacji kilka tysięcy miejsc pracy bezpośrednio u wykonawców i pośrednio w otoczeniu firm budowlanych.

 

Ostatni odcinek autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa zostanie zrealizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, w ramach limitu wydatków w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

POLECAMY


Zainteresował temat?

3

1


Komentarze (28)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

maddox maddoxranga21.10.2016 11:13

Pragnę zauważyć że miasto Piotrków obudziło się znowu z ręką w nocniku. Z tego co pamiętam do czasu przebudowy DK1 na A1 miała być zakończona trasa średnicowa PN-PD (ta którą rozpoczął realizować Matusewicz a ekipa Chojniaka z hukiem otworzyła po 10 latach 100 metrów o obniżonych parametrach). A jak myślicie, którędy pojedzie cały ruch tanzytowy jak zamkną DK1? Mogą postawić zakaz dla ciężarówek ale DK1 ma obciążenie ponad 30 tysięcy pojazdów na dobę, nawet jak połowa poszuka alternatywy na DK91 to wyobraźcie sobie co się będzie działo w mieście.
Witamy w mieście zarządzanym perspektywicznie...

71


Tytus Tytusranga21.10.2016 23:51

S12 przez Piotrków jest tak mało prawdopodobna jak lądowanie na księżycu polskiego astronauty. Nie wiem czy ktoś widział węzeł S8-A1 w okolicy Łodzi ? Jeżeli nie to proszę :
https://www.google.pl/maps/@51.6378368,19.5711733,2704m/data=!3m1!1e3
Przecież ewidentnie widać jak Łódź budując węzeł chce kontynuować go na wschód do Tomaszowa. Nie buduje się węzła z dwoma pasami wpadającymi w pole , żeby w dość krótkim czasie nie kontynuować S8 dalej. Sądzę że S12 jest przegrana już dla Piotrkowa i to tylko kwestia czasu jak S12 odcinek Łódź - Tomaszów - Paradyż powstanie.

33


Tytus Tytusranga22.10.2016 00:03

Piotrków ma bardzo słabą siłę przebicie w Łodzi i całym województwie. Może lepiej byłoby wraz z Częstochową tworzyć nowe województwo. Mniejsze miasto łatwiej uzyskać wpływy, ale pod warunkiem że w Piotrkowie byłby Urząd Wojewódzki z biurem planowania rozwoju województwa Piotrkowsko - Częstochowskiego. Coś na kształt Torunia i Bydgoszczy. Myślę że wtedy byłoby łatwiej pozyskać inwestycje zewnętrzne, tak potrzebne do rozwoju Miasta.

14


Tytus Tytusranga21.10.2016 23:43

Pragnę zauważyć że jak Łódź wybudowała S8 przez Rzgów to zmieniła trasę przejazdu Tirów. Kiedyś Tiry z kierunku Tomaszowa i Sulejowa jechały na Wrocław przez Bełchatów a obecnie przez Srock. Ostatnie protesty ludzi tam mieszkających dobitnie świadczą o tym że cały tranzyt zmienił się w kierunku na węzeł Rzgów. Jeżeli przy budowie A1 nie uwzględni się węzła S8 - A1 czyli obecnego włączenia dróg to dalej samochody ciężarowe będą rozjeżdżały Srock.

40


xfxzfzx ~xfxzfzx (Gość)20.10.2016 20:18

No nareszcie :D
Jeszcze niech tylko zrobią S12 Piotrków - Sulejów i będzie super.

180


Piotrkowianin Piotrkowianinranga21.10.2016 16:20

del

Komentarz był edytowany przez autora: 21.10.2016 16:21

00


a... a...ranga20.10.2016 19:03

Chyba Piotrków-Częstochowa, bo Tuszyn-Piotrków, to chyba już jest.

193


derty ~derty (Gość)20.10.2016 21:14

Trasa s12 jest ważniejsza bo korki do Sulejowa to tragedia !!!

90


XX ~XX (Gość)21.10.2016 05:54

Mieszkanka! Napisz ile ten twój ulubiony klub przestępczy ukradł?Dopiero komentuj?

33


wsswww ~wsswww (Gość)20.10.2016 18:37

Działki pod budowę wykupywali jakieś 10 lat temu. Sporo im zajęło. Wystarczyło oderwać od władzy PO z PSLem i nagle coś drgnęło.

1816


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat