Pracownicy interwencyjni pomogą w urzędzie i w OSiR-ze

Niedziela, 21 września 201415
Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Piotrkowie pomogą sprzątać obiekty sportowe, a Urzędzie Miasta pomogą archiwizować dokumenty z kontroli zewnętrznych. O kim mowa? O osobach zatrudnionych w ramach robót publicznych.
Pracownicy interwencyjni pomogą w urzędzie i w OSiR-ze

Prezydent Piotrkowa o 5 zwiększył na początku września ilość etatów w piotrkowskim Urzędzie Miasta. Jak zapewnia jednak magistrat, nie będą to nowe etaty urzędnicze, a jedynie czasowe miejsca pracy dla osób zatrudnionych w ramach robót publicznych.
- Każdego roku Powiatowy Urząd Pracy podaje pracodawcom informację o możliwości zorganizowania dla osób bezrobotnych: prac interwencyjnych, robot publicznych i staży absolwenckich. Urząd Miasta zgłasza zapotrzebowanie do tej formy aktywizacji zawodowej, a ich realizacja odbywa się na przestrzeni całego roku – wyjaśnia Krzysztof Rudzki z Biura Prasowego Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. - Liczba osób skierowanych na wyżej wymienione formy aktywizacji zawodowej bezrobotnych jest uzależniona od PUP - dodaje.

Kto zapłaci za prace dodatkowo zatrudnionych osób? - Wszystkie formy tej aktywizacji zawodowej są finansowane przez PUP, natomiast Urząd Miasta tylko częściowo partycypuje w kosztach dotyczących tzw. zobowiązania po zakończonym okresie pracy. Na przykład jeżeli roboty publiczne trwają sześć miesięcy, to przez sześć miesięcy wynagrodzenie pokrywa Powiatowy Urząd Pracy, następnie Urząd Miasta jest zobowiązany zatrudnić tę osobę na okres od 1 do 3 miesięcy i w tym przypadku koszty pokrywa Urząd Miasta – tłumaczy przedstawiciel magistratu.
Nowi pracownicy zatrudnieni zostaną w Ośrodku Sportu i Rekreacji, Referacie Zarządzania Kryzysowego oraz Audycie Wewnętrznym Urzędu Miasta, a ich wynagrodzenie wyniesie 1680 zł brutto. Jak informuje magistrat, wypełniać będą zadania porządkowe i pomocnicze.

- Jeżeli chodzi o OSiR, to będą to prace porządkowe przy obiektach sportowych, w przypadku Zarządzania Kryzysowego do zadań będzie należała pomoc przy porządkowaniu i utrzymaniu magazynu obrony cywilnej, konserwacja sprzętu obrony cywilnej oraz zajmowanie się korespondencją wpływającą i wypływającą z referatu. Natomiast w przypadku Audytu Wewnętrznego zadaniem będzie pomoc przy przygotowaniu do archiwizacji dokumentacji kontroli zewnętrznych oraz materiałów kontroli zarządczej – wyjaśnia Krzysztof Rudzki z UM.

Jak informuje PUP, w 2014 r. Urząd Miasta zatrudnił 36 osób w ramach robót publicznych.

POLECAMY


Zainteresował temat?

4

1


Komentarze (15)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

dziki kraj ~dziki kraj (Gość)21.09.2014 11:23

"Kto zapłaci za pracę dodatkowo zatrudnionych osób?"
Oczywiście nie PUP, tylko podatnik! Po co więc ta obłuda?
Jeszcze kilka lat rządów tej bandy i wszyscy wylądujemy w PUPie.

102


:( ~:( (Gość)21.09.2014 11:16

A ja znalazłem coś takiego: http://www.wiocha.pl/1152511,Praca-6zlh
Takie to stawki w Piotrkowie obowiązują. Żyć nie umierać

40


janusz ~janusz (Gość)21.09.2014 11:10

jest artykuł o piotrkowskiej "władzy" no i już jest wpis ~OVK - tak wiec wszystko już jest na swoim miejscu :)

03


bezrobotny ~bezrobotny (Gość)21.09.2014 09:02

fajna sprawa...osoby bez pracy znajda zatrudnienie choć na chwile :)

42


OVK ~OVK (Gość)21.09.2014 08:55

Po co pasożyty zza biurek mają się przemęczać,lepiej wziąć ludzi na posyłki.
Ta władza musi odejść!!!

103


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat