Piotrków: Urząd Miasta wybrał zielony wariant

Tydzień Trybunalski Niedziela, 06 marca 201119
Urząd Miasta zajął stanowisko w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S12. Pismo w tej sprawie w piątek magistrat skierował do projektanta inwestycji.

- Wariant oznakowany kolorem niebieskim ze względu na liczne kolizje z infrastrukturą drogową, kolejową, lotniczą, jak i zabudową mieszkaniową i przemysłową został zaopiniowany negatywnie.


Ze wszystkich wariantów najbardziej optymalna dla Piotrkowa Trybunalskiego jest opcja “zielona” – W3S12. Jednak wariant ten będzie zaopiniowany pozytywnie, jeśli spełnionych zostanie kilka warunków - informuje mieszkańców UM za pośrednictwem strony internetowej. - Pierwszy uwzględnia zachowanie ciągłości przejazdu ulicy Moryca i Grabskiej. Drugi lokalizację dodatkowego węzła w pobliżu oczyszczalni ścieków, a przy nim miejsc obsługi podróżnych. Wykonanie węzła pozwoli na dalszą realizację południowo-wschodniej obwodnicy miasta. Mianowicie możliwe byłoby dokończenie obwodnicy miasta od ronda Bugaj (ulicy Miast Partnerskich) w kierunku południowym – do proponowanego węzła przy oczyszczalni ścieków. Rozwiązanie to wpłynęłoby na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z części zurbanizowanej i rozwojowej miasta.


Według urzędników magistratu, w przypadku nieuwzględnienia w studium korytarzowym wnioskowanego węzła, tzw. “zielony” wariant także będzie zaopiniowany negatywnie. Wtedy jedynymi wariantami, jakie pozostaną projektantowi do rozpatrywania będą te, które całkowicie omijają Piotrków Trybunalski.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (19)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga05.04.2011 15:52

Jest już raport z konsultacji społecznych:
http://www.arcadis.pl/radom/doc/Raport_Piotrkow_Trybunalski_1.pdf

Cytuję:
Preferencje zainteresowanych mieszkańców Miasta Piotrkowa Trybunalskiego dla
poszczególnych wariantów przedstawiają poniższe dane:
· Wariant W1 S12, W2 S12 i W4B S12 o wspólnym przebiegu: za 1 głos przeciw 994 głosy, (niebieski)
· Wariant W2 S12Alt , W4B S12 Alt, W5 S12 o wspólnym przebiegu: za 570 głosów przeciw 0 głosów, (pomarańczowy)
· Wariant W3 S12 i W4A S12: za 324 głosy przeciw 656 głosów (zielony).

Komentarz był edytowany przez autora: 05.04.2011 15:53

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga11.03.2011 21:45

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=314162&page=14

Cytuję:
Co za idioci! Najlepszy dla miasta jest wariant pomarańczowy.
Mam podobne wrażenie, przestrzeń na rozwój miasta przy zielonym jest mocno ograniczona, przy pomarańczowym wysmienita, łatwo przy wariancie pomarańczowym zaplanować kompleksowo dużą przestrzeń miejską, co więcej nie wymaga planowanie i rozwój miasta ogromnych nakladów na przekładki ulic na drugą stronę S12, czyli wszystko na bazie ulic maksymlanie zbiorczych (jak na piotrków).
pachnie to jakimś interesem, bynajmniej nie widać w nim iteresu miasta PIotrków. Wszysce i wsio pragną odsuną S I A jak najdalej od siebie, Ci pragną podsunąć ludziom na 1 km pod domy.

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga09.03.2011 09:04

"maddox" napisał(a):
Wybrano wariant niezły, pytanie tylko czy uda się w przyszłości wpiąć w tę eskę wschodnią obwodnicę miasta? Znalazłem na szybko informację, że dopuszcza się węzły co 3 kilometry w obszarze niezabudowanym oraz co 1,5 km w zabudowanym. Ten warunek wydaje się być możliwy do spełnienia (to też zależy od tego jak traktujemy ten teren), niestety bez dokładniejszej mapki nie jestem tego w stanie stwierdzić w 100%. Ogólnie nie jest źle, ważne że odrzucono wariant niebieski, który był wręcz szkodliwy dla miasta.

Jaki wariant zielony? Po co na siłę wprowadzać tę drogę na teren miasta? Żaden węzeł ani MOP w pobliżu oczyszczalni nie jest przewidziany - węzeł ma być jedynie na przecięciu z DK91, a następny na przecięciu z DW742 w okolicy Włodzimierzowa, MOP w Witowie. To ma być trasa ekspresowa dla mieszkańców całej Polski przejeżdżających przez nasze miasto tranzytem, a jakiś jełop z UM chce im zafundować miejsce obsługi podróżnych przy oczyszczalni ścieków i schronisku dla psów!
http://img163.imageshack.us/img163/7240/s12piotrkw20110302.jpg

Cytuję:
dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają


Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.

10


maddox ~maddox (Gość)09.03.2011 01:17

Wybrano wariant niezły, pytanie tylko czy uda się w przyszłości wpiąć w tę eskę wschodnią obwodnicę miasta? Znalazłem na szybko informację, że dopuszcza się węzły co 3 kilometry w obszarze niezabudowanym oraz co 1,5 km w zabudowanym. Ten warunek wydaje się być możliwy do spełnienia (to też zależy od tego jak traktujemy ten teren), niestety bez dokładniejszej mapki nie jestem tego w stanie stwierdzić w 100%. Ogólnie nie jest źle, ważne że odrzucono wariant niebieski, który był wręcz szkodliwy dla miasta.

Komentarz był edytowany przez autora: 09.03.2011 01:18

10


zet ~zet (Gość)09.03.2011 00:53

"klet" napisał(a):

protesty beda widze jak na temat obwodnicy rozprzy i sie tak skonczy ze wcale nie bedzie obwodnicy i tyle.wszystkich sie nie zadowoli.

01


zet ~zet (Gość)09.03.2011 00:48

"MARKPIO" napisał(a):
.Dziwi fakt że taka postać nie jest wykorzystana do planowania nowej infrastruktury....

a no skoro sie zna to nie morze pracowac w urzedzie miasta to chyba logiczne tym bardziej jeszcze przy temacie na którym sie zna. w piotrkowskim magistracie to byloby nie do pomyslenia :P

10


klet ~klet (Gość)07.03.2011 20:47

Protest:

#t=720s

10


MARKPIO ~MARKPIO (Gość)07.03.2011 15:48

Jedyną osobą kompetentną ,którą kojarzę i z tekstów pisanych poznałem jej wiedzę na temat szeroko pojętej komunikacji drogowej, jest Piotrkowianinz tutejszego FORUM.Dziwi fakt że taka postać nie jest wykorzystana do planowania nowej infrastruktury......

10


klet ~klet (Gość)07.03.2011 11:31

"Aman" napisał(a):
Tylko nie wiem czy będą zdolni podnieść te dupska ze stołków


Gorzej jak coś jeszcze wygrzebią niepotrzebnego poprzez to drapanie.
Urzędnik jest wszechwiedzący i nieomylny nie musi dotykać organoleptycznie tematu by znać się na wszystkim, czyli zna się na niczym.

10


Aman Amanranga07.03.2011 08:59

"klet" napisał(a):
Proponuję dalej drapać się po dupskach.

Tylko nie wiem czy będą zdolni podnieść te dupska ze stołków, do których im one przyrosły. To też bardzo ciężka praca. Nie wiem czy oglądałeś wczoraj Ranczo jak ten gość mówił o tych drzewach i jak je przeliczał na tych ulicach. A pani wójt była zdziwiona, że on tam pojechał i "własnoręcznie" je liczył. Może nieraz właśnie przydałoby się aby ktoś ruszył tyłek i dotknął, poznał bezpośrednio sprawy, o których decyduje.

10


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat