Piotrków: Firmę zarejestrujesz przez Internet

Strefa FM Poniedziałek, 30 listopada 20095
Nie trzeba będzie już przychodzić do urzędu - wystarczy komputer i dostęp do Internetu, a firma zostanie zarejestrowana. Od poniedziałku Urząd Miasta uruchamia nową usługę dla piotrkowskich przedsiębiorców.

Za pośrednictwem strony internetowej www.piotrkow.pl będzie można złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, dokonać zmiany tego wpisu, zaprzestania działalności, jej zawieszenia lub wznowienia.

 

- Wychodzimy naprzeciw potrzebom mieszkańców. Stąd nowe rozwiązania i różnego rodzaju udogodnienia - powiedział sekretarz miasta - Bogdan Munik.

Potencjalni i obecni przedsiębiorcy z optymizmem podchodzą do nowej usługi proponowanej przez magistrat. - Uważam, że przy dzisiejszym tempie życia, takie rozwiązanie na pewno ułatwi mieszkańcom załatwianie spraw w urzędzie i zaoszczędzi czas, który trzeba spędzić na staniu w kolejkach - uważa mieszkaniec Piotrkowa.

 

Formularz pomoże wypełnić poradnik na miejskim portalu. Po jego skompletowaniu można podpisać dokument elektronicznie i przesłać przez Internet na adres urzędu. Jeżeli użytkownik nie ma możliwości złożenia takiego podpisu - wówczas, zgodnie z przepisami, ma trzy dni, aby stawić się w urzędzie i podpisać wniosek.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (5)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

motyl ~motyl (Gość)01.12.2009 10:45

Podpis kwalifikowany mogą wystawiać w chwili obecnej 3 podmioty: KIR, SIGILLUM, CERTUM.

00


Robert Robertranga01.12.2009 10:29

Swoją drogą wie ktoś gdzie można taki elektroniczny podpis zdobyć?

00


lukch ~lukch (Gość)30.11.2009 21:38

Po wprowadzeniu niezbędnych informacji (w poszczególnych krokach logicznych) wygenerowany zostanie wypełniony wniosek, który po zapisaniu można przesłać w formie elektronicznej do urzędu.
Po przesłaniu na drodze elektronicznej wniosku EDG-1, bez podpisu elektronicznego organ ewidencyjny jest zobowiązany do jego wydrukowania i porozumienia się z przedsiębiorcą (mailem lub telefonicznie) w sprawie terminu odręcznego podpisania wniosku.
Podpis na wniosku należy złożyć nie później niż przed upływem trzech dni roboczych od jego wysłania albo zgodnie z datą rozpoczęcia działalności wskazaną we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany w siedzibie urzędu. Wniosek podpisuje osobiście przedsiębiorca albo jego pełnomocnik.
Podjęcie działalności gospodarczej następuje od daty podpisania wniosku, a nie wysłania do urzędu. Wniosek traktuje się jako złożony tylko wtedy, gdy jest podpisany.
Jeśli przedsiębiorca nie zamierza przesyłać wniosku na drodze elektronicznej, Generator umożliwia wydruk i/lub zapisanie wniosku na dowolnym nośniku przechowującym dane (np.: dysk komputera, pamięć przenośna, itp.). Następnie przedsiębiorca może udać się z wydrukowanym wnioskiem do urzędu celem osobistego złożenia.
Inne metody przekazywania wniosku do Urzędu:
* przesłany listem poleconym - wówczas podpis przedsiębiorcy musi by poświadczony przez notariusza;
* złożony przez pełnomocnika przedsiębiorcy - wówczas należy do niego dołączyć ważne pełnomocnictwo;
* przesłany za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej urzędu - wówczas należy posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny.

00


jacek ~jacek (Gość)30.11.2009 17:31

Kto ma elektroniczny podpis???

00


zet ~zet (Gość)30.11.2009 12:01

no to jest dobra inicjatywa :)

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat