Kto narzeka, a kto korzysta z ePUAP-u?

Tydzień Trybunalski Sobota, 15 marca 20143
Dla kogo? Dla każdego, ale jeszcze nie każdy chce korzystać. Cel - ułatwienie życia, ale przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Elektroniczna skrzynka podawcza w Urzędzie Miasta funkcjonuje od prawie 3 lat. Kto korzysta, kto korzystać nie chce, a kto korzystać musi?
Kto narzeka, a kto korzysta z ePUAP-u?

Urząd Miasta od ponad trzech lat, a jednostki podległe Urzędowi od kilku miesięcy gotowe są na załatwianie spraw poprzez platformę ePUAP. - Daje to możliwość załatwienia sprawy w Urzędzie bez wychodzenia z domu - mówi Bogdan Munik, sekretarz miasta. - Żeby to jednak zrobić, najpierw trzeba się zarejestrować na platformie osób publicznych, wypełnić formularz, a następnie przyjść do Urzędu z dowodem osobistym celem weryfikacji danych i po tej weryfikacji mieszkaniec będzie miał tzw. Profil Zaufany, który jest tożsamy z podpisem elektronicznym. Profil identyfikuje mieszkańca, dzięki czemu my wiemy, kto jest autorem danego pisma i komu później trzeba udzielić odpowiedzi. Jeżeli ktoś ma potrzebę napisać pismo do Urzędu np. w sprawie naprawy chodnika, to w tradycyjnym systemie takie podanie czy wniosek pisze się w domu, następnie przychodzi do Urzędu i albo składa się pismo na dziennik podawczy, albo wkłada się pismo w kopertę, nakleja znaczek i wysyła. Przy korzystaniu z platformy ePUAP można taki wniosek napisać w komputerze, a następnie po zalogowaniu wysłać do Urzędu. W ciągu kilku chwil wniosek znajdzie się w Urzędzie, a na drugi dzień pracownik zajmie się tym pismem. Adresat z kolei otrzymuje potwierdzenie doręczenia dokumentu, czyli „zwrotkę”.
Co może mieszkaniec poprzez ePUAP? Złożyć, skargę, wniosek, może napisać do Urzędu pismo dowolnej treści, może zarejestrować pojazd zakupiony w kraju (nowy lub używany), może złożyć wniosek o usunięcie drzewa, może złożyć zawiadomienie o planowanym zgromadzeniu publicznym. Lista spraw, które można załatwić poprzez ePUAP znajduje się na stronie Urzędu (link E-Urząd).


Niektórzy narzekają, że funkcjonowanie ePUAP-u kuleje. Kto narzeka? Np. pracownik Urzędu Skarbowego, który na odpowiedź na pismo wysłane drogą elektroniczną czeka od listopada 2013 roku. Kolejny na odpowiedź w sprawie wysłanego do Urzędu wniosku czeka – jak twierdzi – od lipca 2013 roku. Kto jeszcze narzeka? Niektórzy dyrektorzy placówek oświatowych w mieście, którzy wyjścia nie mają i korzystać z ePUAP-u – kontaktując się z Urzędem – po prostu muszą. Co na to sekretarz miasta? - Jak w każdych systemach elektronicznych mogą zdarzyć się krótkotrwałe niedoskonałości. Przyczyny mogą być różne. W danym momencie może być słaby sygnał, może być bardzo wielu użytkowników. W takich sytuacjach trzeba poczekać kilka chwil i spróbować ponownie załatwić sprawę - mówi Bogdan Munik.


Jak dotąd swój Profil Zaufany potwierdziło ponad 400 osób. - Ten proces dopiero się rozpoczął, mieszkańcy dopiero się przekonują do prowadzenia elektronicznej korespondencji z Urzędem. Potrzebny jest czas, i oczywiście informacja, jakie korzyści płyną z korzystania z tej platformy. Już dziś na stronie miasta uruchomiliśmy nowe usługi, np. wydanie prawa jazdy z powodu utraty lub zniszczenia. Mieszkaniec nie musi już przychodzić do Referatu Komunikacji, wystarczy że posiada Profil Zaufany, wystarczy, że w domu wypełni interaktywny formularz, zeskanuje potrzebne dokumenty i wyśle je poprzez ePUAP. Otrzyma zwrotną informację, kiedy ma się zgłosić po odbiór - dodaje sekretarz.
Obok kontaktów na linii Urząd – mieszkaniec jest jeszcze drugi element całego systemu, komunikacja poprzez ePUAP między Urzędem a jednostkami organizacyjnymi miasta. Zgodnie z zarządzeniem prezydenta korespondencja między Urzędem a jednostkami mu podległymi następuje tylko i wyłącznie poprzez ePUAP. Nasz Urząd kontaktuje się w ten sam sposób również z Urzędem Wojewódzkim czy Marszałkowskim. Tylko od stycznia tego roku wysłano z naszego magistratu ponad 2,5 tysiąca przesyłek. - Proszę sobie policzyć nakłady pracy przy tradycyjnej formie komunikacji, do tego opłata za wysłanie korespondencji z potwierdzeniem odbioru. Oznacza to oczywiście ograniczenie kosztów funkcjonowania Urzędu - zaznacza Bogdan Munik.

as

POLECAMY


Zainteresował temat?

3

0


Komentarze (3)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

kriss ~kriss (Gość)30.07.2014 10:29

ACHA, wystarczy mieć profil zaufany?
Ja po zarejestrowaniu na ePUAP musiałem logować się jeszcze dwa razy, żeby złożyć wniosek o profil zaufany, a żeby go potwierdzić w punkcie potwierdzania?
Dnia 28-07 udałem się do urzędu skarbowego w Warszawie, przy ul. Jagiellońskiej 78 w celu zweryfikowania wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego.
Urząd tego dnia był czynny do godz. 18.00. Nie załatwiłem sprawy, ponieważ o godz 16.25 nie było już jedynej osoby, która się tym zajmuje.
Dnia 29-07, o godz 8.40, udałem się w tej samej sprawie do oddziału zus przy ul. 11-go listopada w Warszawie. Tym razem poinformowano mnie, że nie dokonam zweryfikowania wniosku
ponieważ dzisiaj nie działa system w którym się tego dokonuje i zus za to nie odpowiada, tylko firma, która jest operatorem systemu.
Zapytałem jak to możliwe skoro wczoraj otrzymałem wiadomość e-mail od ePUAP, że mam zweryfikować wniosek w wybranym przez siebie punkcie potwierdzającym i nie otrzymałem innej wiadomości.
Pani poinformowała mnie, że informacja jest od wczoraj na stronie internetowej.
Zaraz po powrocie do domu znalazłem na stronie jedynie taką informację:
Przerwa serwisowa
28.07.2014
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, iż w dniu 29 lipca 2014 roku pomiędzy godziną 18:00 a godziną 21:00, planowane są prace serwisowe, w wyniku których ePUAP może być niedostępny. Za utrudnienia przepraszamy.
Ja byłem tam o 8.40 rano! Ciekawe co usłyszę trzecim razem?

10


mom ~mom (Gość)15.03.2014 15:38

Muniek a kiedy będą dostępne aktywne druki obowiązujace w U.M. Wypełniam w domu i gotowy zanoszę lub wysyłam. Muniek ruchy ....

20


penelopa ~penelopa (Gość)15.03.2014 14:46

witam ,tak bym chciala korzystac przez ePUAP ale co to znaczy nic z tego nie rozumiem ,a mam sprawe do urzedu miasta czyli do mieszkaniowki ale nie umiem isc i dac podanie ,nie wiem wogole jak rozmawiac jestem za stara na to ,ale potrzebuje naprawde cos zalatwic powaznego\

11


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat