ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak wypromować swój biznes za pomocą profilu na Facebooku?

Poniedziałek, 26 sierpnia 2019 1962
Facebook został założony przed laty przez Marka Zuckerberga jako narzędzie do komunikowania się między członkami społeczności akademickiej. Twórca tego portalu nawet w najśmielszych snach z pewnością nie spodziewał się jak wielki sukces odniesie jego dzieło. Dość powiedzieć, że pierwotna rola, jaką miał spełniać Facebook, czyli komunikowanie się ludzi między sobą, jest tylko jednym z wielu celów do jakich można go wykorzystać. Warto wiedzieć, że przy wszystkich swoich możliwościach jest doskonałym narzędziem do promowania swojego biznesu w internecie.

Jak promować stronę na Facebooku?

Jak wykorzystać powiązania na Facebook'u do promowania strony?


Odpowiedź na pytanie o to jak promować stronę na Facebooku warto zacząć od poznania jego możliwości. Podstawową funkcjonalnością tego portalu jest przede wszystkim interakcja pomiędzy poszczególnymi użytkownikami, realizowana chociażby poprzez dodawania znajomych do swojego profilu, komentowanie postów i tzw. "lajkowanie", czyli polubienie treści udostępnianych przez innych użytkowników. Dzięki tego rodzaju interakcji możliwe jest pośrednie wywieranie wpływu.

 

Wszystko dzięki tzw. influencerom, czyli osobom, które posiadają swoisty autorytet publiczny, np w tematyce mody, muzyki, czy też sportu. Dzięki takiej pozycji ich zdanie często jest podchwytywane przez osoby, przez które są poważane. Co więcej fani często podchwytują wybory takiej osoby, dotyczące np. używanej marki kosmetyków, preferowanego alkoholu, czy też używanej marki auta.

 

Nie trzeba zbyt mocno się zastanawiać, by dojść do wniosku, że osoby takie mogą w ten sposób promować konkretne marki, produkty czy też strony internetowe. Warto więc w drodze do wypromowania strony internetowej nawiązać współpracę z influencerem, kojarzonym z tematyką bliską danej witrynie. Co szczególnie istotne gratyfikacja dla influencera nie musi mieć postaci finansowej. Może to za to być np. partia produktów firmy, czy też gadżetów promocyjnych.

 

Aktywna działalność na Facebook'u


Jednym z lepszych sposobów przyciągnięcia uwagi do strony internetowej jest prowadzenie jej profilu, czyli tzw. 'fanpage'u' na Facebook'u. Nie chodzi tu jednakże o stworzenie profilu, który będzie jedynie zawierał informacje o stronie i co jakiś czas dodawane treści. Skuteczny profil powinien być aktywny, stale żyć i zachęcać użytkowników do wchodzenia w interakcje. Zamieszczanie wartościowych, interesujących, angażujących do komentowania treści to jeden z kluczy do sukcesu.

 

Ponadto powinien w elastyczny sposób reagować na wydarzenia i informacje, jakie w danej chwili ogniskują uwagę ludzi. Nawiązywanie do rzeczywistych zdarzeń, a także wchodzenie w tym zakresie w interakcję z innymi fanpage'ami, na zasadzie wzajemnego polecania swoich treści również jest dobrym pomysłem na ożywienie facebook'owej strony. Wszystko co w pozytywny sposób przyciąga uwagę użytkowników i zachęca ich do reakcji na zamieszczane treści jest dobrym krokiem. Zwiększa bowiem popularność fanpage'a, to z kolei w bezpośredni sposób powinno się przekładać na ilość odwiedzin na stronie.

 

Opcja płatna - promocja postów i profilu


Facebook, tak samo jak inne media społecznościowe daje także jeszcze jeden sposób na szersze zaistnienie - możliwość skorzystania z płatnych kampanii reklamowych, promujących dany post lub też cały profil. Rozmach kampanii jest tym większy, im większy kapitał został na nią przeznaczony. Reklamy w mediach społecznościowych są o tyle wygodne dla reklamodawcy, że możemy dokładnie śledzić efekty - polubienia, wejścia na strone, czy pozyskane leady. 

Pozwala to na osiągnięcie efektu odbioru treści, jaki osiągają popularne profile, ale czyni to w znacznie szybszy sposób, a przy tym nie wymaga niczego więcej poza zleceniem i opłaceniem kampanii.

 

Analiza również jest niezbędna


Po każdym okresie aktywnego prowadzenia swojego profilu na Facebook'u warto poświęcić kilka chwil na analizę skuteczności podejmowanych działań. W tym celu należy wykorzystać wbudowaną w interfejsu portalu opcję raportowania, dzięki której można się m.in. dowiedzieć do ilu odbiorców dotarły zamieszczone treści i jak skuteczne były poszczególne wykorzystywane w tym celu narzędzia. Kontrolę swoich działań reklamowych można przeprowadzać w dowolny sposób, chociaż najwłaściwszy wydaje się okres tygodniowy lub miesięczny (w zależności od nakładów finansowych i skali działania), który pozwoli na systematyczne odrzucanie działań, które nie przynoszą zamierzonego efektu i wzmacnianie tych kroków, które przyczyniają się do jego osiągania.

 

Chcesz wiedzieć więcej jak promować swoją stornę na Facebooku?


Więcej: https://keep-going.pl/marketing/jak-promowac-strone-na-facebooku/

 

 


Zainteresował temat?

1

0


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat