ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak wykonuje się zdjęcia reklamowe?

Wtorek, 05 lutego 2019
Dziedzina fotografii polegająca na fotografowaniu produktów czy obiektów, które chcemy zareklamować, staje się coraz bardziej popularna. Wiele firm oferujących sprzedaż produktów czy usług może znacząco zwiększyć swoje szanse na rynku dzięki użyciu profesjonalnie wykonanych zdjęć reklamowych.
fot.pixabay.comfot.pixabay.com

Fotografia reklamowa czy marketingowo-biznesowa spełnia kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim informuje potencjalnego klienta o cechach produktu, ale również stara się go zaciekawić, a przez to zachęcić do kupna. Zdarza się, że dzięki odpowiednio wykonanym zdjęciom sprzedaż danego produktu wzrasta o kilkadziesiąt procent. Dlatego ważne jest, by pokazać jego główne zalety lub wpisać w intrygujący kontekst. Wykonując dobre zdjęcie reklamowe trzeba mieć nie tylko profesjonalny sprzęt, ale przede wszystkim pomysł. W Internecie codziennie pojawiają się tysiące zdjęć produktów, dlatego zwrócenie uwagi klienta akurat na ten oferowany przez nas to nie lada wyzwanie.


Wśród typów fotografii produktowej wyróżniamy m. in. packshoty (shotart.pl ), czyli proste zdjęcia wykonane na jednolitym tle z wykorzystaniem refleksów lub odbić; zdjęcia bezcieniowe wykonywane na białym tle, które wiernie odwzorowują wygląd i detale danego produktu; zdjęcia kreatywne wykorzystujące elementy otoczenia z naciskiem na kompozycję, a także animację 360, dzięki której można obejrzeć produkt z każdej strony.


Równie ważne są zdjęcia wnętrz czy architektury wykorzystywane w katalogach czy na portalach internetowych. To dziedzina ciesząca się popularnością wśród właścicieli hoteli, restauracji czy pubów, ale też najbardziej wymagająca. Do korzystnego zaprezentowania wnętrza należy znać zasady optyki i perspektywy, sprawnie operować światłem i cieniem, wiedzieć jak na danej przestrzeni ukryć mankamenty a wyeksponować walory. Często łączy się z tym fotografowanie ludzi do celów biznesowych, np. podczas imprez firmowych.


Nierzadko dla wypromowania danej firmy wykonuje się też portrety biznesowe. Pokazanie twarzy osoby oferującej nam daną usługę owocuje wzrostem zaufania i wiarygodności. Taki portret najlepiej wykonać w profesjonalnym studiu na odpowiednim tle i w korzystnym oświetleniu, a przy tym mieć obycie w pracy z modelem i podstawowe umiejętności związane z obróbką zdjęć.


Oczywiście nie każdy czuje się pewnie wykonując taki rodzaj fotografii, dlatego – aby być pewnym zadowalającego efektu – warto skorzystać z usług specjalistów. Na rynku jest wiele firm zajmujących się profesjonalną fotografią marketingowo-biznesową (m. in. shotart.pl ), które współpracują ze znanymi markami czy gwiazdami show biznesu.

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

3


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat