ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Działasz lokalnie? Reklamuj się skuteczniej!

Piątek, 03 stycznia 2020
Każdy, zarówno lokalny, jak i globalny biznes, potrzebują reklamy. I to reklamy skutecznej. mierzalnej, elastycznej budżetowo i wyprzedzającej pewne zdarzenia. Dlatego też, jako przedsiębiorca działający lokalnie, należy zwrócić się ku marketingowi internetowemu. Poniżej znajdziesz kilka obiecujących kanałów reklamowych.

Działasz lokalnie? Reklamuj się skuteczniej!

Google AdWords

 

System reklamowy Google AdWords - znany obecnie jak Google Ads - to prawdopodobnie najbardziej transparentny kanał reklamowy. Reklamując się w Google Ads wyświetlasz swoją promocję na stronie wyników wyszukiwania Google - zazwyczaj nad wynikami organicznymi. Oznacza to, że jeżeli dany użytkownik poszukuje w Google informacji na temat np. “dobrego fotografa w Jarocinie”, możesz wyświetlić reklamę swojego studia foto w danej lokalizacji dla niego. Jeżeli ten użytkownik kliknie w daną reklamę - tym samym przechodząc na Twoją stronę internetową i wykazując wstępne zainteresowanie - wówczas zapłacisz. Taki klik kosztuje różnie i zależy od branży oraz konkurencji na daną frazę - może to być 5 groszy, jak i kilka złotych. Niemniej jednak możesz też samodzielnie określić maksymalną stawkę jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie.

 

Za pośrednictwem Google Ads możesz dotrzeć do osób sprofilowanych na setki sposobów - do entuzjastów zwierząt domowych, po bywalców nocnych klubów. Możliwości targetowania - po zachowaniach, decyzjach zakupowych, wieku czy lokalizacji jest mnóstwo.

 

Pozycjonowanie stron

 

O tyle o ile Google AdWords możesz uruchomić jeszcze dzisiaj, tak pozycjonowanie stron wymaga myślenia długodystansowego. Pozycjonowanie strony czyli “wyciąganie” naszej witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania dla wybranych fraz, jest długofalowo najtańszą formą pozyskiwania klientów. Wyniki organiczne mają też stosunkowo najlepszą reputację wśród klientów - sądzimy, że jeżeli coś jest wysoko w wyszukiwarce, to musi dostarczać produkty lub usługi wysokiej jakości. Nie zmienia to jednak faktu, że w zależności od konkurencyjności danej frazy i możliwości optymalizacji samej strony, taki proces może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Dla wielu przedsiębiorców te odłożone w czasie efekty bywają frustrujące, kiedy co miesiąc należy uiścić opłatę agencji. Dlatego też warto zwrócić uwagę na agencje, które raportują i nie boją się pytań. Umowa na SEO i pozycjonowanie to już wielomiesięczne zobowiązanie dlatego warto wybrać mądrze.

 

Facebook Ads

 

Fryzjerstwo, manicure, fotografia, sklepy odzieżowe, księgarnie, żłobki - Facebook to świetne miejsce do reklamowania wielu biznesów. Potencjalnych odbiorców możemy targetować precyzyjnie pod względem zainteresowań, wieku czy lokalizacji. Spędzają tam dużo czasu, a treści zarówno graficzne, jak i tekstowe nie tylko przyciągają, ale i mogą angażować. To wszystko sprawia, że na potencjalnego odbiorcę reklamy nie działa tylko ona, ale i ewentualne komentarze pod nią, czy mechanizm udostępnień.

 

Podsumowanie

 

A zatem, jeżeli pragniesz szybkich i mierzalnych efektów wybierz reklamę Google Ads. Pozwoli Ci ona szybko pozyskać klientów, jak również zwiększyć sprzedaż w gorącym okresie - np. powrotów do szkół czy Świąt Bożego Narodzenia. Jeżeli równolegle do tego, możesz przeznaczyć dodatkowy budżet na pozycjonowanie stron, byłoby dobrze i to przemyśleć. Reklama na Facebooku będzie natomiast dobrym uzupełnieniem innych kanałów reklamowych, chociaż sporo biznesów - jak np. te wspomniane powyżej - bazują tylko na niej i też mają się bardzo dobrze. Internet pełen jest możliwości reklamowych i są one bardzo fair - zazwyczaj bowiem płacisz za wykonanie przez kogoś porządnej akcji. To wartość nie do przecenienia w erze mało mierzalnych ulotek czy reklam prasowych. Jeżeli nie wiesz jaka forma reklamy byłaby najodpowiedniejsza dla Twojego biznesu, najlepiej porozmawiaj o tym ze specjalistami.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

0


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat