ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dbaj o kręgosłup. Na co dzień i od święta

Środa, 16 października 2019 1011
Kręgosłup to stelaż podtrzymujący całe nasze ciało. Pełni kilka ról, każda z nich jest niezwykle istotna. Stanowi podporę, narząd ruchu i osłonę rdzenia kręgowego. Buduje go 26 kości – 24 oddzielne kręgi i dwie kości powstałe z ich zrośnięcia: kość krzyżowa i guziczna. Kręgosłup jest codziennie narażony na urazy, przeciążenia i niedogodności. Aby skutecznie się o niego zatroszczyć i zapewnić sobie zdrowie i komfort na długie lata, trzeba solidnie wziąć się do pracy.

Dlaczego boli?


Codzienne obowiązki, siedząca praca i godziny spędzone za biurkiem sprawiają, że nasze plecy nie mają się najlepiej. Stwierdzenie „kręgosłup mnie boli” jest dzisiaj jednym z najczęstszych narzekań, które słyszymy od naszych bliskich i znajomych. Nic dziwnego. Obciążenia, które każdego dnia serwujemy temu narządowi, są naprawdę ogromne. Szczególnie dotkliwie odbija się na nas praca przy komputerze. Długie godziny w nienaturalnej pozycji, z pochyloną głową to przyczynek do wielu nieprzyjemnych przypadłości. Ból szyi, karku i ramion to dopiero początek. Przeciążony kręgosłup może wywołać bóle głowy, serca, drętwienie nóg. I wiele innych problemów. Dlatego trzeba o niego zadbać.

 

Ruszamy się!


Przede wszystkim – ruch. To podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia oraz warunek posiadania mocnego kręgosłupa. Najlepszym sportem jest dla niego pływanie, które może wpłynąć na poprawę naszego samopoczucia, ale także zadziałać korzystnie na poszczególne wady postawy. Skutecznie walczy np. ze skoliozą. Pływanie motylkiem wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe, żabka wspiera kark, a styl grzbietowy rozluźnia mięśnie piersiowe, ramion i karku oraz poprawia muskulaturę. Ramiona, nogi, plecy – wszystkie te części ciała zyskują na wodnym sporcie.

Kręgosłup wzmocnią także regularne spacery i bieganie. W trakcie uprawiania tych dyscyplin nasz naturalny stelaż jest w idealnej dla siebie pozycji – głowa wysoko, plecy proste. To duża ulga po całym dniu spędzonym w nienaturalnym, siedzącym środowisku.

 

Rehabilitacja pomoże


Niezwykle istotne dla poprawy samopoczucia u ludzi, którzy zmagają się z bólem i wadami postawy, są zabiegi rehabilitacyjne na kręgosłup. Jeśli plecy często nam dokuczają, wybierzmy się do lekarza. Ten zleci odpowiednie badania i na podstawie wyników podpowie skuteczne metody leczenia. Rehabilitacja to jeden z podstawowych sposobów na poprawę jakości życia. Zestaw dobrze dopasowanych do naszych potrzeb ćwiczeń sprawi, że odczujemy ogromną ulgę. Masaże, drenaż, okłady borowinowe, prądy lecznicze, lampy – wszystkie one potrafią naprawdę efektywnie wpłynąć na nasz stan zdrowia. Korzystajmy z nich – bo zabiegi rehabilitacyjne na kręgosłup to doskonała metoda na walkę z bólem.


Zainteresował temat?

2

0


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat