ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Czym jest Amazon FBA

Czwartek, 16 kwietnia 2020
Rozwinąwszy skrót, otrzymujemy angielskie "Fullfilment by Amazon", czyli realizacja poprzez Amazon. Jest to jeden z głównych modeli logistyki i sprzedaży, jaką oferuje Amazon.
Czym jest Amazon FBA

 

Tekst opracowano dzięki ekspertom z Amzteam.pro .

 

Nie ma tutaj zbyt wiele do wyjaśniania, gdyż wszystko wydaje się całkiem przejrzyste - już tłumaczę. Załóżmy, że jesteś właścicielem firmy, która sprzedaje coś przez internet, jednak twoje możliwości w zakresie logistyki i magazynowania nie są szczególnie szerokie. Masz możliwość wejścia we współpracę z Amazonem, właśnie na podstawie FBA. Polega to na tym, że to Ty oraz twoja firma sprzedajecie dany produkt, jednakże całością logistyki, czyli magazynowaniem, pakowaniem, wysyłką, transportem, dostarczaniem, zwrotami - zajmuje się powyższy gigant - nie Ty. Na tym w skrócie opiera się koncept 'Amazon FBA'. Jest to przyjazne i korzystne ułatwienie życia przedsiębiorcy. Współpraca z firmą Amazon poprzez sprzedaż za pośrednictwem FBA ułatwia w dużym stopniu dostępność do klientów praktycznie w całej Europie (w państwach, w których czynnie działa Amazon). Ten sposób sprzedaży odciąża przedsiębiorstwo z wielu obowiązków związanych z dystrybucją produktów. W poniższym artykule postaram się naprostować czym dokładnie jest Amazon FBA, jakie daje korzyści oraz jak konkretnie działa.

 

Jakie obowiązki wiążą przedsiębiorcę za sprawą sprzedaży poprzez Amazon FBA?

 

A co z marketingiem?

 

Po pierwsze, Amazon zajmie się logistyką - całym mechanizmem dystrybucji 'poza kulisami', jednak to Ty musisz zadbać o reklamę i wszelki marketing swoich produktów. Jest to ważne, gdyż samo wystawienie produktów do sprzedaży nie napędza ich popytu, a to czyni właśnie przede wszystkim zręczny i mądry system marketingowy. Twoje produkty nie powinny być towarem zalegającym zbyt długo na magazynie - wiąże się to ze zbędnymi kosztami, a tego przecież nie chcemy. Wracając - przedsiębiorca sam prowadzi mechanizm sprzedaży, a Amazon magazynuje produkty przedsiębiorcy i zajmuje się ich dostarczaniem - nie całym marketingiem.

 

Kontrola własnych produktów

 

Twoim obowiązkiem jako przedsiębiorcy jest również zapewnienie, aby w magazynie Amazona nie zabrakło produktów, które sprzedajesz. Muszą być one nieustannie dostępne, jeśli ktoś zdecydowałby się na zakup - pracownicy Amazon muszą mieć, skąd te produkty pobrać, aby prowadzić ich dystrybucję. To jeden z obowiązków przedsiębiorcy - nieustanna dostępność. Niemądrym jednak pomysłem jest nadmiar magazynowanego towaru, gdyż to również wiąże się z kosztami - ale o tym w dalszej części tekstu.

 

Odpowiednie produkty

 

Przedsiębiorca, sprzedając swoje produkty za pośrednictwem Amazon FBA, powinien upewnić się, że nie będzie to zalegający w magazynie towar. Ważne, aby na twój produkt był popyt, gdyż w takim wypadku zaoszczędzisz na opłatach za przechowywanie i magazynowanie, co wiąże się ze zbędnymi kosztami. Warto więc rozpocząć współpracę znając mniej więcej towary jakie się sprzedaje, a także posiadać dane wyliczające średnio popyt na nie. W każdej chwili przedsiębiorca ma prawo i możliwość wręcz skorzystania z analizy potencjału sprzedaży, która jest bezpłatna.

 

Czy warto sprzedawać poprzez FBA?

 

Opierając się na powyższych informacjach, jakie omówiliśmy na temat sprzedaży za pośrednictwem Amazon FBA, możemy zadać pytanie "czy warto?". Nie będę na to pytanie odpowiadał, jednak podsumuję kilka istotnych faktów. Jeżeli twoja firma posiada produkty, na które popyt jest stosunkowo wysoki i towary będą się sprzedawać szybko, unikniesz opłat za długoterminowe magazynowanie towarów. Istotnym jest, aby rozmiary towarów były niewielkie, a ich cena raczej wysoka. W takim wypadku zarobisz więcej na mniejszych opłatach za przechowanie swoich dóbr. Spokojnie, nie chcę straszyć wysokimi kwotami, gdyż piszę ów artykuł skupiając się na dobru przedsiębiorcy i oszczędności jego własnej kieszeni. Na pewno współpraca poprzez Amazon FBA jest strzałem w dziesiątkę dla firm, które nie mogą sobie autonomicznie pozwolić na własną sieć dystrybucyjną z przeróżnych powodów. Podsumowując więc - sprzedaż poprzez Amazon FBA, to oszczędność na całym procesie logistycznym, pod warunkiem, że towary jakie twoja firma sprzedaje, są chodliwe, szybko zasilają i opuszczają magazyny Amazona. Powinieneś też aktywnie uczestniczyć w kontroli swoich produktów, ich dostępności. Jeśli jesteś w stanie zapewnić to wszystko, cóż.. w takim wypadku odpowiedź na pytanie z podtytułu wydaje się oczywista.

 

Jak wygląda współpraca z Amazon za pośrednictwem sprzedaży FBA?

 

Pierwszym krokiem jaki powinieneś obrać, to sprawdzenie, czy w swoim kraju musisz zarejestrować się jako podatnik VAT. Możesz to zrobić łatwo poprzez link na oficjalnej stronie FBA pośród witryn Amazona. Kiedy już zawiążesz współpracę, całość systemu wydaje się kuriozalnie prosta. Wysyłasz własne produkty do magazynu Amazona, gdzie są one następnie magazynowanie i pobierane przez pracowników w celu wysyłki do twoich klientów. Ty zajmujesz się mechanizmem sprzedaży, jednak to Amazon odpowiada za całość logistyki, wysyłkę i zwroty towarów. Twoim obowiązkiem jako przedsiębiorcy jest zapewnienie dostępności twoich towarów w magazynach Amazona, tak, aby wysyłka do klienta mogła zostać płynnie zrealizowana. Warto tutaj pamiętać, aby poprzez Amazon FBA sprzedawać towary chodliwe, czyli takie, które szybko się sprzedają, aby zaoszczędzić na opłatach za magazynowanie.

 

Dostępność produktów poprzez Amazon FBA

 

Amazon to gigantyczna i znana w całej na szerokim terytorium firma, dzięki której twoje produkty będą o wiele bardziej dostępne w najdalszych zakątkach Europy, jak chociażby w Wielkiej Brytanii. Współpraca z Amazonem to nie tylko ułatwienie swojej firmie dystrybucji i logistyki sprzedaży, ale również poszerzenie jej granic. Amazon dla przedsiębiorstw korzystających z Amazon FBA umożliwia dodatkowe profity, jak zwiększenie dostępności w innych krajach. Takie korzyści płyną ze współpracy z większą firmą dystrybucyjną, niż gdybyś działał wyłącznie na rynku lokalnym, bądź krajowym 'na własną rękę'. Poprzez Amazon, możesz dotrzeć do wielu milionów klientów PRIME. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na oficjalnej witrynie Amazona.

Innym dodatkowym profitem za sprawą korzystania z rozwiązania, jakim jest Amazon FBA zdaje się być możliwość umieszczenia twoich produktów w polu 'Buy Box', dzięki czemu twoje towary będą bardziej widoczne dla potencjalnych klientów, którzy jednym kliknięciem będą mogli dodać je do swojej karty.

 

Profesjonalna obsługa serwisu Amazon

 

Amazon oferuje bardzo przyjazną obsługę klienta. Większość formalnych spraw, odnośnie zwrotów i tym podobnych twoi klienci mogą załatwić poprzez serwis Amazon. Serwis ten obsługuje klientów w ich ojczystym języku, co jeszcze bardziej ułatwia zorganizowanie sprzedaży i dystrybucji twoich własnych towarów. Amazon zapewnia całodobową infolinię, na której twój klient może dopytać się o zakupywany produkt. Witryna amazon.co.uk, dostępna w Wielkiej Brytanii, amazon.de w Niemczech, amazon.fr jako domena we Francji, czy amazon.es - w Hiszpanii.

 

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

1


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat