Czekają na przejazd i… puszczają im nerwy

Środa, 20 listopada 2019130
Kierowcom puszczają nerwy, kiedy zmuszeni są czekać nawet kilkanaście minut, by przejechać przez przejazd kolejowy w centrum Piotrkowa. To odwieczny problem komunikacyjny naszego miasta.
fot. archiwum epiotrkow.pl fot. archiwum epiotrkow.pl

- Wszystkie przejazdy w Piotrkowie są zamykane w ten sposób i powodują gigantyczne korki w mieście – mówi mieszkaniec miasta, który na problem zwrócił uwagę w mailu skierowanym do naszej redakcji. -Wczoraj stałem na ul. Słowackiego, korek od co najmniej placu Kościuszki do McDonalds, a ruch i tak był mniejszy, bo to święto. Przejechał jeden pociąg, drugi za chwilę w przeciwnym kierunku, w porządku, mogę zrozumieć fakt, że dróżnik nie otworzył pomiędzy nimi szlabanu. Potem czekanie 15 minut na kolejny pociąg z opuszczonymi zaporami, stąd moje pytanie, dlaczego w dobie wiecznych korków w mieście nie można w takim przypadku otworzyć rogatek choć na 5 minut, aby nieco rozładować zator? Przypominam, przez ok. 15 minut nic nie przejechało po torach.


Do uwag piotrkowianina odniósł się Mirosław Siemieniec z PKP PLK, z wypowiedzi którego jasno wynika, że bezpieczeństwo jest najważniejsze. - Przejazd kolejowo-drogowy na ul. Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie stacji kolejowej, gdzie odbywa się ruch zarówno pociągów pasażerskich, jak i towarowych – mówi rzecznik prasowy. - Dłuższe oczekiwanie kierowców na przejeździe wynika z manewrów wykonywanych przez pojazdy techniczne w obrębie stacji. W takich sytuacjach dróżnik stara się udostępniać przejazd dla kierowców i pieszych co ok. 10 min.

 

Okazuje się, że czas zamknięcia rogatek może być też wydłużony ze względów bezpieczeństwa np. w przypadku złej widoczności, opadów czy mgły. - Warto też zauważyć, że większy ruch drogowy na przejeździe na ul. Słowackiego wynika z realizacji miejskiej inwestycji drogowej, która wymagała zamknięcie przejazdu na ul. Wojska Polskiego w Piotrkowie – dodaje M. Siemieniec. - Zapewniam, że przejazd jest otwierany tak szybko, jak tylko możliwe i zamykany tak późno jak tylko możliwe, ale przede wszystkim z uwzględnieniem bezpieczeństwa.

POLECAMY


Zainteresował temat?

12

3


Komentarze (130)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)20.11.2019 11:40

Ja mam dla Was wszystkich dobre rozwiązanie Rowerek ????

78


gość ~gość (Gość)20.11.2019 11:41

RZECZNIK TAK CZY OWAK MA RACJĘ. TERAZ KAŻDY PSIOCZY ŻE CZEKA. KTÓRY Z KIEROWCÓW ZASTANOWI SIĘ A MEDIA O TYM MÓWIĄ ILE WYPADKÓW NA PRZEJAZDACH JEST. KTÓRY Z KIEROWCÓW CZEKA AŻ DRĄGI PODNIOSĄ SIĘ DO GÓRY, KTÓRY KIEROWCA CZEKA AŻ ZGASNĄ CZERWONE ŚWIATŁA. WIEM TYLKO NAUKA JAZDY. JEDZIESZ W KIERUNKU PRZEJAZDU LICZ SIĘ ŻE BĘDZIESZ PRAWDOPODOBNIE CZEKAĆ. POKORA I CIERPLIWOŚĆ A DOJEDZIESZ DO CELU.

63


aaaaa ~aaaaa (Gość)20.11.2019 11:33

mogli by zrobić tymczasowy przystanek na słowackiego żeby na czas zamknięcia przejazdu pasażerowie mogli wyjść. zamiast siedzieć 20 min. w korku tylko po to żeby wysiąść na stacji

122


też Piotrkowianin ~też Piotrkowianin (Gość)20.11.2019 11:32

A może trochę przepisów:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 20 października 2015 r. (Dz.U. z 2015 poz 1744)
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych
oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie
§ 58. 1. Rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu powinny być zamknięte na czas od 120 s przed nadjechaniem czoła pociągu do czasu zjechania pociągu z przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia.
2. Rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu mogą być zamknięte na czas od 60 s przed nadjechaniem czoła pociągu do czasu zjechania pociągu z przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia, jeżeli posterunek pracownika obsługującego przejazd kolejowo-drogowy lub przejście jest wyposażony w:
1) urządzenia sygnalizujące pracownikowi obsługującemu przejazd kolejowo-drogowy lub przejście przejechanie pociągu przez punkt oddziaływania usytuowany w stałej odległości od przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia lub
2) system wymiany informacji w pełnej konfiguracji, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 2, lub
3) pomocniczy system powiadamiania pracownika obsługującego przejazd kolejowo-drogowy, zapewniający kontrolę czujności tego pracownika oraz wymianę i rejestrację informacji pomiędzy sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi i posterunkiem pracownika obsługującego przejazd kolejowo-drogowy, lub
4) samoczynną sygnalizację świetlną i tarcze ostrzegawcze przejazdowe, jako urządzenia realizujące funkcję ostrzegania maszynisty o stanie urządzeń przejazdowych, niezależnie od położenia drągów rogatek.
Potwierdza to Instrukcja obsługi przejazdów kolejowo - drogowych i przejść IR-7 w par. 11
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-7_-_wchodzi_w_zycie_1_lipca_2019_r..pdf
Z przepisów wynika jasno, że przejazd jest zamykany max. na 120 sekund przed przejazdem pociągu i otwierany NATYCHMIAST po jego przejeździe. Rozumiem, że przejazd na Słowackiego jest specyficzny, bo jest bardzo duży ruch i istnieje realne niebezpieczeństwo zamknięcia jakiegoś pojazdu między zaporami, który nie zdążył przejechać, ale bez przesady, zwłaszcza przy otwieraniu zapór.

61


gość ~gość (Gość)20.11.2019 11:00

A wcale nie tak dawno temu rozważany był temat budowy tunelu pod torami na ul. Słowackiego i chyba się ktoś wystarczył tematu, a tunel rozwiązałby problem komunikacyjny PT na dziesiątki lat. To byłaby inwestycja tej kadencji. Temat do przemyślenia.

127


gorzkowice ~gorzkowice (Gość)20.11.2019 10:35

Gorzkowice pozdrawiają. U nas przejazd jest częściej zamknięty niż otwarty. I to nie do końca przez pociągi bo pociąg jak przejedzie i jest już w gorzędowie to przejazd nadal jest zamknięty więc to musi być coś innego.

130


Olo ~Olo (Gość)20.11.2019 11:21

Zapraszamy do Gorzkowic gdzie dwa przejazdy oddalone o 400 m zamykane są na masakrycznie długi czas... tak że z pobliskich dróg i osiedli wyjechać nie można... Do tego pociąg przejedzie a przejazd nadal zamknięty jeszcze ok 0,5 minuty... Komputery, zabezpieczenia, monitoring,,, co tam jeszcze... a przejazdy zamykane na tak długi czas...

40


gość ~gość (Gość)20.11.2019 11:18

Kładka nad torami dar Częstochowy dla Piotrkowa 1979 pytam się gdzie jest tunel tyle lat minęło gdzie tunel

62


qqqw ~qqqw (Gość)20.11.2019 11:18

Przejazdy kolejowe w centrum miasta, to nic dziwnego. O co wam chodzi?

50


gość ~gość (Gość)20.11.2019 10:26

Potwierdzam że przejazd to jakaś Masakra ! Czeka sie czasem bardzo długo .... nie raz byłam spóźniona gdzie kolwiek ....

47


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat