Będzie szybciej - wystartowała modernizacja linii kolejowej nr 1

Strefa FM Poniedziałek, 07 października 201313
Rozpoczęła się rewitalizacja linii kolejowej nr 1 na trasie Częstochowa - Koluszki. Prace trwają między innymi w okolicach Radomska. Na koniec 2014 roku z Koluszek do Częstochowy pociągi pojadą 120 km/h – zapowiada PKP PLK.
Będzie szybciej - wystartowała modernizacja linii kolejowej nr 1

PKP PLK chce znacznie poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka linii numer 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Dziś na tej jednej z najważniejszych magistrali w kraju prędkość maksymalna wynosi od 50 do 100 km/h.

–  Po zakończeniu prac zostaną przywrócone dawniej obowiązujące parametry – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dzięki remontowi do 100 km/h przyspieszy także ruch towarowy.

Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty. Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

Prace poprawią także stan infrastruktury pasażerskiej. PLK chce przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach, m.in. w Rokicinach, Moszczenicy, Piotrkowie Trybunalskim, Kamieńsku, Radomsku i Rudnikach. Odnowione zostanie oświetlenie, zacznie działać monitoring. Na wszystkich przystankach na trasie staną nowe zegary.

Ruch pociągów będzie się odbywał wahadłowo po jednym torze na odcinku, na którym będą prowadzone aktualnie roboty. W pierwszej kolejności zamknięte zostaną dwa odcinki o łącznej długości 26 km: Widzów Teklinów – Radomsko i Rudniki – Częstochowa. W związku z przebudową posterunku Wyczerpy konieczne będzie także zamknięcie toru na trzykilometrowym odcinku Wyczerpy – Rząsawa na linii nr 146. Jednocześnie rozpocznie się także remont na stacji w Koluszkach.

– Zamknięcia torowe są zaplanowane w rozkładzie jazdy w latach 2013 i 2014  r. – mówi Maciej Dutkiewicz. Oprócz utrudnień na linii nr 1 konieczne będzie czasowe zamknięcie torów także na łącznicach 538 Pękowice – Bęzelin i 536 Słotwiny – Bęzelin oraz na towarowej linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Na zrealizowanie całej inwestycji, włącznie z projektem, zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata.

Prace przeprowadzane będą m. in. w Gorzkowicach. - Rusza już przebudowa przejazdów kolejowych. Mamy ich na terenie naszej gminy aż siedem. Mamy nadzieję, że pozostałe prace ruszą równie szybko i w krótkim czasie doczekamy się takiej infrastruktury kolejowej, jakiej byśmy sobie życzyli - mówi Alojzy Włodarczyk, wójt gminy Gorzkowice.

- Linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice, na odcinku Koluszki - Częstochowa jest jedną z głównych linii kolejowych w kraju. Dlatego też projekt ma bardzo duże znaczenie dla przewozów pasażerskich i towarowych nie tylko na terenie województwa śląskiego i łódzkiego, ale i dla całego systemu transportowego w Polsce. Realizacja prac pozwoli na podwyższenie jakości połączeń kolejowych i komfortu pasażerów między województwami: łódzkim, śląskim i mazowieckim. Po zakończeniu projektu, podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się o około 30 minut.

PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych.

źródło: www.kurierkolejowy.eu
epiotrkow.pl
(Strefa FM)


POLECAMY


Zainteresował temat?

6

1


Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

szybkość czasu ~szybkość czasu (Gość)07.10.2013 14:27

Normalnie Japonia... 100 lat temu...

00


cynik ~cynik (Gość)07.10.2013 12:58

Taaak. Dla polskiej kolei będzie to "osiągnięcie techniczne" na skalę pierwszego przelotu przez Atlantyk.... W światowej prasie będzie pewnie głośno.

00


broda ~broda (Gość)07.10.2013 12:27

A kiedy powstanie normalne przejście między peronami z dojściem do ulic Staszica i Szkolnej?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat