Badania dla kierowców-seniorów obowiązkiem?

ePiotrkow Środa, 06 września 201733 7807
Pomysłów, które mają poprawić nasze bezpieczeństwo na drogach nie brakuje. Jednym z nich jest wprowadzenie obowiązkowych badań dla kierowców-seniorów.

Czy kierowcy-seniorzy powinni regularnie przechodzić obowiązkowe badania psychotechniczne, by zachować ważność prawa jazdy? Jeśli tak, to co ile? No i od jakiego wieku można mówić o kierowcy-seniorze? O tym rozmawiano w Maglu.


- Trzeba to rozważyć - powiedział dyrektor WORD-u w Piotrkowie Bogusław Kulawiak. - Jeśli chodzi o wiek, to "60" wydaje mi się zbyt niskim progiem. Może "65", a już bardziej "70"? Rzeczywiście, wtedy zdolności psychoruchowe kierowcy są niższe.
Dyrektor przypomina też, że wciąż do egzaminu na prawo jazdy podchodzą kandydaci w dość podeszłym wieku. - W Piotrkowie nie jest to specjalnie liczna grupa, ale są tacy, którzy stracili prawo jazdy, ale sytuacja życiowa zmusiła ich do podejścia do egzaminu. Jest im z pewnością ciężej niż młodszym, ale zapewniam że dają radę.


Pomysł obowiązkowych badań popiera też instruktor Janusz Dróżdż. - My jako instruktorzy badania przechodzimy co pięć lat do wieku 60 lat. Po przekroczeniu tego wieku już co 2,5 roku. Przypominam, że od 4 lat kierowca musi przechodzić specjalne badania co 15 lat. To się zmieniło i bardzo dobrze, bo kiedyś kto miał prawo jazdy w wieku lat 18, to miał i w wieku 70. To nie było dobre. Wydaje mi się, że powinno się wprowadzić obowiązkowe badania dla tych, którzy przekroczyli 65. rok życia. To już nie ten refleks, nie ten słuch i nie ten wzrok.


Z policyjnych statystyk wynika, że najwięcej wypadków powodują jednak kierowcy w wieku 18-30 lat...


Zainteresował temat?

3

1


Komentarze (33)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)07.09.2017 18:16

Na psychotesty trzeba kierowac przedewszystkim młodych leszczy w pancerwagenach.

20


gość ~gość (Gość)06.09.2017 22:00

dwa tyg temu z Grota Roweckiego w POW pod prąd wjechał dziadek clio i jeszcze się bulwersował, że mu się uwagę zwraca. ponieważ tam się parkuje skośnie nie mógł sobie poradzić żeby zmieścić się w liniach to cofnął i dalej pod prąd pojechał do Słowackego machając ręką na trąbiące auta , które go omijały

21


gość ~gość (Gość)07.09.2017 12:42

Kierowca zawodowy może na rentę po 60 iść. z takim trybem życia to mało kto osiągnie 60 z tych co maja po 20-parę lat. Kiedyś to mieli lane wszystko za nic.

10


gość ~gość (Gość)06.09.2017 14:18

Rozwiązanie jest jedno po ukończeniu 60 lat prawko do wydziału komunikacji i niech wspierają Miejski Zakład Komunikacji. Jak się nie podoba wygodne buty i w drogę.

129


Pierre Dolevas ~Pierre Dolevas (Gość)06.09.2017 23:30

Cytuję:
Pomysłów, które mają poprawić nasze bezpieczeństwo na drogach nie brakuje. Jednym z nich jest wprowadzenie obowiązkowych badań dla kierowców-seniorów.


Ja mam lepszy, w dodatku korzystniejszy dla budżetu pomysł poprawy bezpieczeństwa na drogach. Po prostu nie remontować dróg. Bo po drogach pełnych dziur i kolein po prostu nie da się szybko jeździć. A jak wiadomo, wolna jazda to bezpieczna jazda. W dodatku budżet zaoszczędzi na:
1) znakach ograniczenia prędkości - na "księżycowych" drogach staną się zbędne (a przynajmniej będą wyglądały niepoważnie!);
2) remontach dróg - pieniądze z podatków ukrytych w cenie paliw będzie można w całości przehulać na inne cele (np. kupienie programami socjalnymi poparcia plebsu w wyborach).
Inne pozytywy takiego podejścia to:
1) większe spalanie paliw przez telepiące się po dziurawych drogach samochody - a im większe spalanie, tym większe wpływy do budżetu z podatków ukrytych w cenie paliw;
2) szybsze zużycie samochodów, co pobudzi sprzedaż samochodów nowych i tych używanych, którymi "Niemiec tylko do kościoła jeździł i płakał jak sprzedawał";
3) większy ruch w warsztatach samochodowych i u dentystów (więcej kierowców będzie gubiło plomby podczas jazdy).
Same plusy: wzrost bezpieczeństwa i dochodów budżetowych!
***
A tak już trochę poważniej, to granica wieku jest sprawą dyskusyjną i kontrowersyjną. Ludzie są różni. Jeśli taki limit wieku zostanie wprowadzony, to nie może on być niższy od wieku emerytalnego. Z oczywistych względów.

31


gość ~gość (Gość)06.09.2017 10:32

My starsi jeździmy rozważnie niż zaznaczam młodzież szaleją jeszcze głośniki na ful i w długą

342


realista ~realista (Gość)06.09.2017 07:41

A o co w tym wszystkim chodzi? o pieniążki oczywiście!!! Już kierowcy ciężarówek muszą przechodzić najróżniejsze badania i co.....co chwila słychać o powodowanych przez nich wypadkach. Moim zdaniem powinno się kłaść większy nacisk na szkoły nauki jazdy i na etapie nauki weryfikować kto się nadaje a kto nie....Żadne inne badania tego nie załatwią... Nie od dziś także wiadomo że przez tzw. BMkarzy wymyślają coraz to nowe restrykcje dla młodych kierowców....Opamiętajcie się w końcu.....Kto będzie miał spowodować wypadek to go spowoduje niezależnie od wieku.....To może dla blondynek też wprowadzicie jakieś dodatkowe restrykcje? (nie obrażając nikogo) Bo widzę że pomysłowości co do wyciągania kasy od ludzi to wam nie brakuje.....

193


gość ~gość (Gość)06.09.2017 17:45

Jak najbardziej ZAA JESTEM jak i psychotesty dla robiacych prawo jazdy wszystkich kategorii.nie sztuka jechac ALE i myslec logicznie

34


azus ~azus (Gość)06.09.2017 16:53

Ale do roboty 60-cio latek jeszcze wciąż się nadaje, na emeryturę nie czas... I musi być pełnosprawnym pracownikiem....

230


97-300 97-300ranga06.09.2017 11:12

A kto zbada młodych ?

332


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat