Awizo zamiast paczki

Strefa FM Poniedziałek, 24 września 201843 12918
Awizo zamiast paczki to coraz częstsza sytuacja z jaką spotykają się Piotrkowianie. Kurierzy nie podejmując próby dostarczenia przesyłki pod właściwy adres, od razu wrzucają awizo do skrzynki. W wyniku tego odbiorcy zmuszeni są do wizyt na poczcie.
pixabay.com

-Nie po to zamawiam przesyłkę wybierając opcje dostawy przez kuriera do domu, żeby później i tak specjalnie jechać na pocztę. Niejednokrotnie miałam taką sytuacje, kiedy to widziałam kuriera, który zostawia jedynie awizo i odjeżdża. Nie rozumiem w czym tutaj jest problem? Skoro i tak już jest pod moim domem to dlaczego nie może dostarczyć mi już przesyłki? - powiedziała mieszkanka Piotrkowa, korzystająca z usług Poczty Polskiej. 


Biuro prasowe Poczty Polskiej skomentowało sprawę następująco:

-przesyłki nierejestrowane, których kształt i gabaryt nie pozwalają na pozostawienie w oddawczej skrzynce pocztowej, mogą zostać zaawizowane bez próby doręczenia. Co do zasady pracownicy Poczty Polskiej są zobowiązani do doręczania przesyłek zgodnie z zapisami Ustawy Prawo Pocztowe.
Jeżeli listonosz nie zastanie adresata lub upoważnionej do odbioru osoby pozostawia zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej. Istnieją jednak usługi, gdzie pozostawienie awizacji jest równoznaczne z wykonaniem usługi. Wyjątki dotyczą następujących usług: doręczenie przesyłki zwykłej, która nie mieści się w skrzynce klienta na przesyłki albo doręczenie przekazu pieniężnego na kwotę min. 5200 zł w obszarze zamiejscowym.

W przypadku, gdy klient uważa, że niedoręczenie jest bezzasadne może złożyć reklamację lub skargę na naszej stronie internetowej lub w dowolnej placówce Poczty Polskiej.

 

 

Sara Fiszer, Daria Trojanowska


Zainteresował temat?

3

5


Komentarze (43)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zdenek ~Zdenek (Gość)24.09.2018 14:46

Łazić po schodach się nie chce .!!!

41


gość ~gość (Gość)24.09.2018 14:01

Awizo powtórne oznacza że nie było cię tydzień temu człowieku nie obrażaj listonosza

31


gość ~gość (Gość)24.09.2018 13:46

Na ul. Szmidta listy można odebrać w sklepie nawet te polecone które trzeba podpisać. Listonosz zamiast pracować siedzi w sklepie z największą plotkara osiedla Pania M. O tym żeby w skrzynce było awizo można marzyć. Tylko na poczcie dowiemy się że coś przyszło.

30


A.B. ~A.B. (Gość)24.09.2018 13:13

Rozmowa z urzędniczka jest bezprzedmiotowa .Ona swoje a listonosz swoje .Zreszta Urzad Pocztowy wymienia listonoszy badzo często.i jest kłopot.Osobiście to odczułem.

41


Niezadowolony ~Niezadowolony (Gość)24.09.2018 12:24

Składanie reklamacji mija się z celem. Kilkakrotnie składałem reklamacje i Poczta zawsze miała jakieś "durne" wytłumaczenie. Składałem reklamacje na zaginięcie kilku przesyłek nierejestrowanych, na podrobienie podpisu odbioru. Szkoda czasu i nerwów. Poczta liczy na to, że o przesyłki o wartości do kilkudziesięciu złotych nikt nie będzie marnował czasu i zdrowia na procesy sądowe.

91


gość ~gość (Gość)24.09.2018 12:03

Jak raczą zostawić awizo, to jest i tak cud. Nie raz nawet tego nie ma i trzeba chodzić i się pytać czy przesyłka aby nie czeka w placówce. A skargi nie dają nic.

81


Mieszkankapt ~Mieszkankapt (Gość)24.09.2018 11:52

Wysylajac list polecony przyjmujemy ,ze sa tam dokumenty... Niestety czesto wysylamy po prostu wszystko, bo taniej ...Gabaryt A i niby ok... A w skrzynce awizo... pytam pani na poczcie czemu awizo a nie przesylka... bo... pada odpowiedz jak pani sobie wyobraza listonosza z 10 takimi przesylkami? Wlozy w torbe i cala mu zajmie... Wiec pytam po co poczta przyjmuje takie "duze" skoro ich nie dorecza? Ale pani w okienku,to pionek w grze... odgornie sa problemy!

70


xrt ~xrt (Gość)24.09.2018 11:31

skoro poczta ma takie problemy z dostarczeniem większej przesyłki do adresata to po co w ogóle świadczy takie usługi???????????????

131


Kukizowiec ~Kukizowiec (Gość)24.09.2018 10:48

Piotrkowska poczta to dno - z usług korzystam tylko wtedy, gdy niestety jest to konieczne. Zostawianie awizo to nie jeden problem - paczkę można, nie wiedzieć czemu, odebrać dopiero następnego dnia.

91


gość ~gość (Gość)24.09.2018 10:38

Wiele razy skladalem reklamacje z powodu niedostarczenia paczki,ale nigdy poczta nie przyznala sie do bledu.Jedynym wyjsciem jest rezygnacja z uslug poczty,konkurencji nie brakuje.

81


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat