Administracja w Polsce rośnie, w Piotrkowie spada

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 17 stycznia 201147
Administracja w Polsce rozrasta się, choć miała się redukować. Miało być 20 tysięcy etatów mniej, będzie... 30 tysięcy więcej. To efekt rządowego planu cięć w urzędach. Jak przedstawia się tymczasem struktura urzędnicza w Piotrkowie?
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85. Jednak to nie wszystko, bowiem do realizacji niektórych zadań UM korzysta z innych form zatrudnienia, np. staże, roboty publiczne i prace interwencyjne, które refundowane są przez Powiatowy Urząd Pracy. W ubiegłym roku było to ok. 30 osób. Tendencja w zatrudnieniu jest ponoć spadkowa, mimo - jak informuje UM - wzrostu liczby zadań, którymi obarcza samorządy rząd, np. ostatnio obsługa funduszu alimentacyjnego. Tymczasem w skali kraju od 2007 roku liczba urzędników wzrosła o 10%. Obecnie jest ich już ponad 310 tysięcy.

 

Okazuje się, że kryzys, a tym samym oszczędności, nie ominęły również urzędników. Od 2009 roku w Piotrkowie nie było podwyżek wynagrodzeń, mimo że koszty inflacji wzrosły o ok. 3 - 4%. Średnia pensja urzędników to 2 tys. 906 zł i 33 gr brutto (z kierownictwem) i 2 tys. 593 zł 14 gr brutto (bez kierownictwa).

 

***


Najmłodszy pracownik Urzędu Miasta w Piotrkowie ma 22 lata.
Najstarszy – 64 lata
Średnia wieku – 44 lata
15 pracowników może pochwalić się stażem powyżej 20 lat pracy w Urzędzie.

POLECAMY

ankieta Ankieta

Czy uważasz, że w Piotrkowie jest zbyt wielu urzędników?


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (47)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Mała Małaranga18.01.2011 20:57

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
Mala" napisał(a):
A skąd te wyliczenia??
Z wyliczenia.
"Mala" napisał(a):
Kto je robił??
Ci, co w tym biegli są.
"Mala" napisał(a):
Czy to czasem nie jest tak jak to zwykło się mówić - "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma"??
Nie. Nie jest tak. Co więcej, w grupie czyniącej te obliczenia ścierały się (nadal się ścierają) dwie frakcje. Ta druga (nie przytaczałem pierwotnie tych danych, żeby nie rozsierdzać zanadto co poniektórych) optowała przy pozostawieniu ledwo (aż!) setki urzędników.


Twoja umiejętność wykorzystywania socjotechniki mnie zadziwia... Twój komentarz nie stanowi informacji, ale dezinformacje. Nie każdy może robić badania, bo nie każdy się na tym zna.

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
"sklave" napisał(a):
Pamiętam kiedy UM zatrudniał kilkadziesiąt osób i był w tym budynku jeszcze Urząd Skarbowy, Wydział Komunikacji, Urząd Statystyczny może coś przeoczyłem to przepraszam.
I to było nie tak dawno
30 - 50 lat temu.
Bóg mi świadkiem, tak było. I komputerów nie mieli, tylko liczydła albo tzw. kręciołki (mechaniczne maszynki do liczenia).


Od tego czasu chyba troszkę ludzi przybyło, co? I problemy są też inne, bardziej skomplikowane... Ale macie rację - cofnijmy się w rozwoju.
Brak mi słów...

Komentarz był edytowany przez autora: 18.01.2011 21:03

00


sklave ~sklave (Gość)18.01.2011 16:19

"Piotrkowianin" napisał(a):
A poza tym na wydanie byle zaświadczenia trzeba czekać tydzień. Bez sensu, bo można go wydrukować w 3 minuty.


No a powaga urzędu i wyższość urzędnika nad petentem!!!
Petent ma pamiętać i czuć po jak ważne zaświadczenie przyszedł!

00


Aman Amanranga18.01.2011 15:49

"predatorback" napisał(a):
Masz rację Aman - życiorysów nie ma, tylko m.in. godziny przyjęć. Co do wykształcenia to na ulotkach wyborczych było wielokrotnie podawane. Teraz to już wspomnienie...

Godziny przyjęć są tylko u pana Dziemdziory. Mnie nie obchodzi na ulotkach. nie będę zbierał setek ulotek. Mnie chodzi żeby było podane już po wyborach.

"Lola" napisał(a):
A kogo Wy się tam niby spodziewacie? Ludzi z doktoratami? Z habilitacjami? Wolne żarty. Przecież wiadomo, że na stolec radnego pchają się niemal wyłącznie miernoty

Spodziewamy się, że takie podstawowe dane powinny znajdować się na stronach urzędu. Pan prezydent potrafił napisać kim jest. Czy radni są jakimiś tajnymi agentami? Przecież wiadomo, że na stolec radnego pchają się niemal wyłącznie miernoty. Ja nie uważam się za miernotę ale na stolec radnego to bym się nie pchał mimo tego, że pewnie niewiele różni się od mojego. Ale takim masochistą nie jestem. Sorry.

00


klet ~klet (Gość)18.01.2011 15:43

"Lola" napisał(a):
wertowania przykrych komentarzy na epiotrkow.


Taaa jasne :D By tutaj móc czytać komentarze trzeba tutaj dotrzeć, a wierz mi nie jest to takie proste :D
Komputer w urzędzie być musi no bo jak to tak urząd bez komputera, nie może być !

00


Lola ~Lola (Gość)18.01.2011 15:35

"sklave" napisał(a):
Komputer komputerem ale pełną teczkę dokumentów trzeba przynieść.Trochę techniki i urzędnicy się pogubili.


Oj tam, oj tam wcale się nie pogubili. Ty ich po prostu nie doceniasz. No bo komputer w urzędzie to nie od załatwiania formalności, nie od ułatwiania petentowi dostępności usług, jeno do układania pasjansa i wertowania przykrych komentarzy na epiotrkow.

00


Lola ~Lola (Gość)18.01.2011 15:31

"Aman" napisał(a):
bo o wykształceniu przy żadnym członku rady nie ma danych


"predatorback" napisał(a):
wykształcenie wyższe obecnie nie jest już jakimś dużym atutem. Sam mam "mgr" i... to takie powszechne w tych czasach.


A kogo Wy się tam niby spodziewacie? Ludzi z doktoratami? Z habilitacjami? Wolne żarty. Przecież wiadomo, że na stolec radnego pchają się niemal wyłącznie miernoty, co to widzą w tym sposób na łatwe pieniądze. Napracować się nie napracują, a jakiś grosz do sakwy wleci. Taka to norma piotrkowska, może i nawet ogólnokrajowa.
---
Naturalnie dzisiaj niejeden może sobie powymachiwać papierkiem wyższej uczelni. No i co z tego? Żaden to wielki atut w tej chwili.

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)18.01.2011 15:01

"sklave" napisał(a):
Nie jesteś zbyt młody by to pamiętać.


Hm, trudno to zdanie zrozumieć, bo brakuje znaków przestankowych, ale domyślam się, że chciałeś napisać, iż nie mogę tego pamiętać, gdyż zbyt młody na to jestem.
Ślicznie Ci dziękuję, to miłe z Twojej strony. Ale nie masz racji.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga18.01.2011 14:59

"sklave" napisał(a):
Wystarczy do ZUS-u iść i cokolwiek załatwić. Komputer komputerem ale pełną teczkę dokumentów trzeba przynieść.

A poza tym na wydanie byle zaświadczenia trzeba czekać tydzień. Bez sensu, bo można go wydrukować w 3 minuty. Kiedyś pani Jadzia musiała szukać po szafach i wypisywać zaświadczenie odręcznie. No ale teraz są komputery...

00


predatorback ~predatorback (Gość)18.01.2011 14:14

Masz rację Aman - życiorysów nie ma, tylko m.in. godziny przyjęć. Co do wykształcenia to na ulotkach wyborczych było wielokrotnie podawane. Teraz to już wspomnienie...
Druga sprawa, że wykształcenie wyższe obecnie nie jest już jakimś dużym atutem. Sam mam "mgr" i... to takie powszechne w tych czasach.

Komentarz był edytowany przez autora: 18.01.2011 14:26

00


Aman Amanranga18.01.2011 13:27

"Aman" napisał(a):
Mnie to ogólnie chodziło by o to, żeby na stronie urzędu miasta były jakieś wzmianki o radnych i ich wykształceniu oraz np. kiedy przyjmują obywateli tego miasta. A tak nie jest.


"predatorback" napisał(a):
Aman - czemu nie chce Ci się dobrze poszukać?!! Przecież ze strony UM jest odnośnik do Rady w zakładce Wladze Miasta: http://rada.piotrkow.pl/[/cytat]Zaglądałem tam już setki razy ale Twój post mnie naprawdę zaciekawił. Już myślałem, ze moje prośby zostały wysłuchane. Jednak chyba celowo wpuściłeś mnie w maliny bo o wykształceniu przy żadnym członku rady nie ma danych a co do dyżurów to tylko pan Dziemdziora ma wypisane kiedy przyjmuje interesantów. No proszę Cię. Nie rób sobie ze mnie jaj. mam poczucie humoru i jestem spokojny ale tylko do momentu jak się zdenerwuję.

00


Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat