Będzie drożej za śmieci?

ePiotrkow Środa, 06 maja 201528 4756
Nieco mniej niż w pierwszym, ale więcej niż w drugim przetargu zażądały firmy wywozowe za odbiór śmieci w Piotrkowie. 5 maja w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta otwarto oferty złożone w trzecim już przetargu na odbiór odpadów komunalnych z terenu Piotrkowa.
Fot. A. Wiktorowicz

Czy tym razem uda się wyłonić przedsiębiorców, którzy od 1 lipca odbiorą od piotrkowian śmieci?
- W tej chwili nie ma jeszcze rozstrzygnięcia tego przetargu – mówi Jarosław Bąkowicz, kierownik Biura Prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie. – Do przetargu wpłynęły trzy oferty. Były to oferty firm Remondis, HAK i Juko. Żadna z tych firm nie złożyła oferty na wszystkie trzy sektory. Firma HAK złożyła ofertę tylko na sektor I, natomiast Remondis i Juko – tylko na sektor II i III. Obecnie sprawdzana jest dokumentacja przetargowa – dodaje rzecznik UM.

 

A złożone oferty prezentują się następująco:
HAK – sektor I 5 mln 490 tys. zł brutto
Remondis – sektor II 4 mln 1083 zł brutto, III sektor 4 mln 268 tys. zł
Juko – sektor II 4 mln 18 tys. zł brutto, III sektor 4 mln 219 tys. zł

Gdyby więc przetarg rozstrzygnięty był przy tych stawkach, firmy równo podzielą się rynkiem. Pierwszy sektor należeć będzie do firmy HAK, drugi do firmy Remondis, trzeci – do firmy Juko.

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu firmy zażądały od miasta ok. 13 mln 900 tys. zł, w drugim – ok. 13 mln 500 tys. zł, w ostatnim, trzecim – ok. 13 mln 700 tys. zł, czyli o ok. 200 tys. więcej niż w drugim.
Warto dodać, że miasto na ten cel zabezpieczyło ok. 8 mln zł. Firmy żądają za wywóz śmieci ponad 5 mln więcej.

Czy przetarg zostanie rozstrzygnięty, czy też unieważniony – tego dowiemy się jeszcze w tym, a najpóźniej w przyszłym tygodniu.


Or


Zainteresował temat?

3

0


Komentarze (28)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

WWW ~WWW (Gość)07.05.2015 09:43

Nie ma kogoś bogatego z 2 luznymi milionami? Jest intreres do zrobienia! Kupic 10 smieciarek z Niemiec po 100 tys zatrudnic 20 ludzi, Kupic kilka hektarów na obrzerzach na wysypisko smieci i juz kapuste sie trzepie. To Co wyda na sprzet zwroci mu miasto a za surowce wtorne 300% zwrotu rocznie...Kur..a 13 milionów za miasto co ma 5 km srednicy? A surowce wtorne, posortowane? Przeciez to zyla zlota. Skupy placa ludziom za odpady i jeszcze swietnie z tego zyja. Tutaj my placimy, miasto doplaca a im sie nie oplaca?

111


mom ~mom (Gość)07.05.2015 20:51

Biorą przykład z Michasia .......... woda i ścieki 2 razy w roku do góry - to oni mają być gorsi ! ! ....... z tym, że Michaś ma pełne poparcie Zarządu i Rady ........... a śmieci trzeba wywieźć bo to nie Neapol ........

10


Zanzi ~Zanzi (Gość)07.05.2015 09:59

Nie dość, że drożej, to jeszcze zmiana odbiorcy na dziadowskie Juko. Ja protestuję!

91


qqq ~qqq (Gość)07.05.2015 10:36

Czy za te 13 mln miasto nie moze utworzyć spółki miejskiej? Bez przesady, miasto nie jest takie duze, a sprzet nie musi byc (teraz tez nie jest) nowy. Za rok bylyby juz same oszczednosci...i problemu z przetargami by nie bylo. Za kilka lat mogliby sami w przetargach startowac w innych gminach.

80


cynik ~cynik (Gość)07.05.2015 08:04

Rodzina Soprano. Główny bohater gangster Tony też "robił" w śmieciach. Co do wpłwów "firm" śmieciowych dogadywano się na boku. Jak były spory. Tony mówił - śmieci starczy dla wszystkich". Patrz - Piotrków Trybunalski.

120


PrzemeG ~PrzemeG (Gość)06.05.2015 23:34

A nie mówiłem: było głosować na pana Lorka!

64


red ~red (Gość)07.05.2015 07:08

Jak doradcą prezydenta był Pawlak to było znacznie taniej. Zwolnili Pawlaka jest drożej.

21


sklave sklaveranga07.05.2015 06:09

Pomimo że za śmieci płacimy coraz to więcej to nadal śmieć śmiecia śmieciem pogania.
Idź i głosuj bo Oni potrzebują kasy. W przypadku wygranej PO wzrośnie wynagrodzenie samorządowców o prawie 100%. Prezydenta miasta, starosta będzie mógł zarabiać ponad 20 tys. złotych na miesiąc a nie jak do tej pory te marne 12.4 tys..
Więcej na http://sklave.manifo.com/

41


LUQ LUQranga07.05.2015 02:03

Coś tu śmierdzi jak te śmieci co wywożą. Jakaś zmowa cenowa. A co z zyskami za surowce wtórne bo chyba na tym tez zarabiają a my płacimy coraz więcej.

100


Bleki Blekiranga06.05.2015 23:15

im mniej mieszkańców miasta Piotrkowa tym drożej za wodę, za śmieci itp, a jak zostaną same placki z UM to obniżą sobie do zera - żenada

40


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat