Z Koluszek do Częstochowy z prędkością 120 km/h. PLK zakończyła rewitalizację linii

Czwartek, 24 września 201529
43 odnowione perony, 50 wyremontowanych mostów, wiaduktów i przepustów, 21 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych, 160 km nowych torów to efekt zakończonej rewitalizacji trasy z Koluszek do Częstochowy.

Ładuję galerię...

Polskie Linie Kolejowe zakończyły inwestycję, która kosztowała 615 mln zł. Z tej okazji na dworcu w Piotrkowie zorganizowana została w czwartek konferencja prasowa.

- Z 43 peronów wyposażonych w kamery monitoringu, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie korzystają już podróżni między innymi w Koluszkach., Częstochowie (Aniołów), Piotrkowie. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rewitalizacja linii z Koluszek do Częstochowy to także 160 km wymienionych torów i 80 km sieci trakcyjnej. Wraz z poprawą obsługi pasażera zwiększyła się prędkość jazdy pociągów. Przywrócenie prędkości 120 km/h skrócił czas podróży z Częstochowy do Koluszek o pół godziny – informował podczas konferencji Karol Jakubowski z PKP PLK S.A.

Prace rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku. Trwały ponad 2 lata. Prace na jednej z najważniejszych odcinków linii kolejowych centralnej Polski to także przebudowa 30 mostów, 5 wiaduktów i 15 przepustów. Wymienionych zostało 140 rozjazdów. Nowe tory i sieć trakcyjna, wyremontowane obiekty inżynieryjne oraz zabudowana samoczynna sygnalizacja na przejazdach kolejowo-drogowych to także większe bezpieczeństwo.

- W Piotrkowie zlikwidowaliśmy jeden z torów. Przebudowaliśmy sieć. Pojawiły się nowe ławki, bardzo wygodne, spełniające standardy europejskie. Jeśli do tego dołożymy jeszcze stojaki na rowery, tablice informacyjne i nowe oświetlenie to stacja bardzo fajnie nam się komponuje – mówił Krzysztof Pietras, dyrektor projektu Polskich Linii Kolejowych.

Realizacja projektu kosztowała ok. 615 mln, z czego 389,4 mln pochodziło z środków UE.

Trasa jest fragmentem remontowanej modernizowanej linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice. Jest to jedna z najważniejszych (ponad 250 km) linii kolejowych w kraju.

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że w przyszłym roku remontu doczeka się zabytkowa wiata na peronie nr 1. Jak poinformował nas dyrektor Pietras, remont będzie trwał ok. pół roku.

 

Tekst i fot. as

POLECAMY


Zainteresował temat?

8

0


Komentarze (29)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Jurpiog ~Jurpiog (Gość)29.09.2015 20:33

NIE widzę powodów do radości ponieważ:
-przed remontem były cztery (!) kasy biletowe i informacja. Teraz jest tylko jedno okienko które pełni obie role.
-z powodu ograniczenia liczby kas miały być po remoncie ustawione biletomaty których dotąd nie ma!
-wg. źródeł dobrze poinformowanych nawet ta jedna kasa-okienko ma ulec likwidacji sic! byłe miasto wojewódzkie - 52 gie miejsce w kraju wg. liczby ludności!
-nie wyremontowano jak dotąd 1-go peronu i wiaty.
-pociągi jeżdżą tylko w teorii do 120 km/godz, dlaczego od razu nie dostosowano ich do większych prędkości, pod Pendolino?
-brak przejścia-najlepiej podziemnego z peronu na peron. Mają takie mniejsze miasta.
Z czego więc tu się cieszyć?

00


janko ~janko (Gość)27.09.2015 14:04


Brawo zakończenie remontu Wirtualne!!!!będą się bujać z tym remontem do następnego roku,tyle jeszcze jest do zrobienia wiem co piszę pracuje na pkp,a po za tym czemu się nie pochwalą połączeniami pociągów zwłaszcza do Koluszek jest ich bezpośrednio 7 Przew.regionalnych przez całą dobę,pięknie wszystko wyremontowane będzie Tylko z takim podejściem do klienta PKP będzie wozić WIATR ,bo nawet kolejarze jeżdżą samochodami bo rozkład do niczego i Ceny biletów nawet dla pracowników są zbyt wysokie.Z takim podejściem koniec Wyremontowanej lini 1 dla podróżnych jest BLISKI......Tak trzymajcie rządzący na PKP.a koniec jest Bliski.

10


dziwne rzeczy ~dziwne rzeczy (Gość)26.09.2015 13:11

Co czas skrócony o 30 min z Piotrkowa do Częstochowy? Przed remontem jechało się 1:20, po remoncie 1:16 ( gdzie i tak punktualnie pociąg nie przyjeżdża, opóźnienie od 5 do 10 minut) , więc podróż wygląda tak samo jak przed remontem.

21


broda ~broda (Gość)25.09.2015 17:45

Dziś peron 2 dalej nieczynny z powodu remontu. To żart z podróżnych? A podobno rewitalizacja jest zakończona. Znowu kłamstwo przedwyborcze?

20


ja ~ja (Gość)25.09.2015 15:50

jakos nie widze końca remontu, od 3 lat nie można spa po nocach przez tą rewitalizacje. nawet wczoraj całą noc były prace na torach :)

10


Maruda ~Maruda (Gość)25.09.2015 12:25

Nowa wiata zupełnie nie pasuje do charakteru tej zabytkowej stacji.
Czy dzisiaj wszystko musi być proste, klockowate, bez polotu?

30


ares1 ~ares1 (Gość)24.09.2015 13:26

Ale chodnik miedzy torami po likwidacji jednego z nich w ciągu ul. Słowackiego nie został ułożony jak się należy!!! No to jak z tym odbiorem jest?!!!

Komentarz był edytowany przez autora: 24.09.2015 13:28

80


Iwa ~Iwa (Gość)24.09.2015 22:34

Toż to ironia losu!!W dniu,w którym odbywa się konferencja ,wszędzie na dworcu wiszą ogłoszenia,że z powodu REMONTU peronu nr 2 wszystkie pociągi jeżdżą na peron nr 1.To w końcu zakończono ten remont czy nie?

80


abc ~abc (Gość)24.09.2015 21:59

jesli inwestycja jest zakonczona, to czemu podwykonawca nadal wykonuje prace?

70


kotlettD ~kotlettD (Gość)24.09.2015 20:56

jak można nazwać coś odnowione przejazd przez słowackiego zaczyna robić się gorszy niż był kto to odbierał pewnie w kieszen poleciała koperta i to niezła jak się jedzie ulicą słowackiego i przejedzie się samochodom po falujących betona to masakra sie robi moze ktos odpowie za poziomowanie teg betonu

70


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat