Z Koluszek do Częstochowy z prędkością 120 km/h. PLK zakończyła rewitalizację linii

Czwartek, 24 września 201529
43 odnowione perony, 50 wyremontowanych mostów, wiaduktów i przepustów, 21 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych, 160 km nowych torów to efekt zakończonej rewitalizacji trasy z Koluszek do Częstochowy.

Ładuję galerię...

Polskie Linie Kolejowe zakończyły inwestycję, która kosztowała 615 mln zł. Z tej okazji na dworcu w Piotrkowie zorganizowana została w czwartek konferencja prasowa.

- Z 43 peronów wyposażonych w kamery monitoringu, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie korzystają już podróżni między innymi w Koluszkach., Częstochowie (Aniołów), Piotrkowie. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rewitalizacja linii z Koluszek do Częstochowy to także 160 km wymienionych torów i 80 km sieci trakcyjnej. Wraz z poprawą obsługi pasażera zwiększyła się prędkość jazdy pociągów. Przywrócenie prędkości 120 km/h skrócił czas podróży z Częstochowy do Koluszek o pół godziny – informował podczas konferencji Karol Jakubowski z PKP PLK S.A.

Prace rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku. Trwały ponad 2 lata. Prace na jednej z najważniejszych odcinków linii kolejowych centralnej Polski to także przebudowa 30 mostów, 5 wiaduktów i 15 przepustów. Wymienionych zostało 140 rozjazdów. Nowe tory i sieć trakcyjna, wyremontowane obiekty inżynieryjne oraz zabudowana samoczynna sygnalizacja na przejazdach kolejowo-drogowych to także większe bezpieczeństwo.

- W Piotrkowie zlikwidowaliśmy jeden z torów. Przebudowaliśmy sieć. Pojawiły się nowe ławki, bardzo wygodne, spełniające standardy europejskie. Jeśli do tego dołożymy jeszcze stojaki na rowery, tablice informacyjne i nowe oświetlenie to stacja bardzo fajnie nam się komponuje – mówił Krzysztof Pietras, dyrektor projektu Polskich Linii Kolejowych.

Realizacja projektu kosztowała ok. 615 mln, z czego 389,4 mln pochodziło z środków UE.

Trasa jest fragmentem remontowanej modernizowanej linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice. Jest to jedna z najważniejszych (ponad 250 km) linii kolejowych w kraju.

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że w przyszłym roku remontu doczeka się zabytkowa wiata na peronie nr 1. Jak poinformował nas dyrektor Pietras, remont będzie trwał ok. pół roku.

 

Tekst i fot. as

POLECAMY


Zainteresował temat?

8

0


Komentarze (29)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

broda ~broda (Gość)24.09.2015 12:51

Dobrze że w ogóle jest, ale ta wiata na peronie drugim to porażka. Nie wspominając o normalnym przejściu - europejskim? - między peronem 1 a 2 (na to przejście trudno znaleźć określenie). Tyle lat mówiło się o przejściu podziemnym i cisza. Szkoda że przy tak kosztownym remoncie nie pomyślano o tym. A tyle ostatnio mówi się o bezpieczeństwie na kolei.

120


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat