PGE po raz kolejny przestrzega przed oszustami

Strefa FM Wtorek, 19 kwietnia 20163
PGE Polska Grupa Energetyczna ruszyła z kolejną odsłoną kampanii informacyjnej przestrzegającej przed nieuczciwymi sprzedawcami energii.
PGE po raz kolejny przestrzega przed oszustami

Sposobów działania nieuczciwych handlowców jest kilka - odwiedzają klientów w domach w celu rzekomej aktualizacji umowy, zmiany okresu rozliczeniowego czy obniżenia rachunków za energię. Ponieważ oszuści przedstawiają się jako „pracownicy zakładu energetycznego”, często kojarzeni są z PGE Polską Grupą Energetyczną. Niektórzy z nich kłamią, twierdząc, że reprezentują PGE. Posiadają identyfikatory, ubrania wierzchnie, a także dokumenty oznaczone logotypem PGE.

 

Nowy sposób działania oszustów

Nieuczciwi sprzedawcy energii stosują coraz bardziej wyszukane sztuczki, żeby pozyskać nowych klientów. Coraz częściej przedstawiają się jako przedstawiciele lokalnego dystrybutora, którzy przyszli, aby uzyskać zgodę na przeniesienie licznika na zewnątrz budynku. Podczas takiej wizyty, klienci proszeni są o wyrażenie zgody na przeniesienie licznika, okazanie dowodu osobistego oraz o podpisanie swojej faktury z PGE. Dokument, który przedstawiają jako „zgodę na przeniesienie licznika” okazuje się być pełnomocnictwem, dzięki któremu nowy sprzedawca może działać w imieniu klienta. Nieświadomy klient, który nie otrzymał kopii jakiegokolwiek dokumentu, nie wie, że właśnie zgodził się na zmianę sprzedawcy prądu i na nowe warunki handlowe. Dowie się o tym, kiedy otrzyma fakturę za prąd od nowego sprzedawcy, często ze znacznie wyższą kwotą do zapłaty. Niestety, w większości przypadków dzieje się to już po upływie ustawowych 14 dni pozwalających na odstąpienie od umowy zwartej poza siedzibą firmy (np. w domu).

 

Kampania „Sprawdź jak nie dać się oszukać?”

W ramach prowadzonej kampanii PGE informuje jak nie dać się oszukać i promuje uczciwe zasady biznesowe. Szczególnie uczula klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, aby otrzymali kopie podpisanej umowy. Kampania ma również na celu uświadomienie klientom ich praw, szczególnie przysługującego prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania bez ponoszenia konsekwencji.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

4

0


Komentarze (3)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

PGNiG=PSG ~PGNiG=PSG (Gość)19.04.2016 15:54

Podobnie robią z gazem ziemnym czyli metanowym inaczej z sieci rur gazowych. Podobne sztuczki. Lecz to firmy PGE, PGNiG, i podobne są same sobie winne, że nie potrafią, nie chcą i nie zabiegają o odbiorców. Dlaczego w swoich siedzibach zlikwidowały kasy, dlaczego w swoich siedzibach w miejscu, takim jak Piotrków NIC nie można załatwić, tylko przez telefon, który jest odbierany gdzieś tam w Polsce, w Bydgoszczy, w Szczecinie czy innym Lublinie, nikt nic nie wie.Bałagan. A wiadomo w mętnej wodzie można grube i tłuste ryby łowić i o to chodzi w tym nieustannym przekształcaniu i reformowaniu firm typu PGE, PGNiG i inne tego rodzaju.

100


ania_12 ~ania_12 (Gość)19.04.2016 12:59

bylam u mnie taka jedna...hahah wizyta dla nie bedzie niezapomniana...wciskała mi tańszy prąd a ja jej na to ze ja tez kiedys sprzedawalam to samo ...tylko telefonicznie bo na zywo sie nie odwazylam ...i zapytalam sie jej czy ona sie nie boi tu byc i wciskac mi to gó...o...tak w zywe oczy...wstala podeszla do drzwi i nawet dowidzenia nie powiedziala

120


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat