Koła pasowe - właściwości i rodzaje

Kraj Piątek, 27 października 20171
Jednym z najważniejszych elementów wchodzących w skład przekładni pasowej, jest właśnie koło pasowe. Istnieją dwa główne rodzaje, koło pasowe bierne oraz czynne. Choć oczywiście istnieją też inne bardzo popularne podziały kół pasowych. Specyfika koła pasowego ściśle łączy się z konkretnym pasem. Mając, choć częściowo specjalistyczną wiedzę związaną z tą tematyką, można zyskać naprawdę najlepsze osiągi.
Koła pasowe - właściwości i rodzaje

Podział kół pasowych

Koła pasowe można podzielić według różnych kryteriów. Jednym z najpopularniejszych podziałów jest ten bezpośrednio związany ze sposobem przylegania pasa.

Rodzaje kół pasowych

  • koła gładkie,
  • koła wielorowkowe,
  • koła z pojedynczym rowkiem,
  • koła zębate.

Nieodpowiednie dobranie koła pasowego

Koła pasowe są elementami, które wymagają odpowiedniego użytkowania oraz oczywiście montażu. W przeciwnym razie może okazać się, że wpłynie to bezpośrednio również na przekładnie. Dlatego koniecznie trzeba unikać awarii tego typu. Złe dobranie rowków może spowodować, iż powstaną różnego rodzaju odkształcenia, które wpłyną bezpośrednio na pas klinowy.
Co ciekawe okazuje się, że złe zamontowanie kół pasowych może powodować również dokuczliwie głośną pracę przekładni. Dlatego też tak ważne jest, aby zadbać o odpowiedni dobór i montaż kół pasowych, w przeciwnym razie każda awaria wpłynie bezpośrednio na nasz samochód.

 

Jak wybierać koło pasowe?

Oprócz kwestii typowo technicznych koniecznie trzeba zwrócić uwagę na miejsce, w którym chcemy kupić nasze koło pasowe. Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, jak istotną rolę odgrywa renoma firmy, u której chcemy dokonać zakupu. Opinie wcześniejszych klientów mogą okazać się naprawdę pomocne. Następnie warto zwróci uwagę na jakość produktów. Istnieją firmy, które dysponują jedynie asortymentem najwyższej jakości, dzięki czemu nie trzeba obawiać się, że zakupione przez nas koło pasowe nie pozwoli osiągnąć zadowalających efektów. Najlepszym wyborem wydaje się być koła pasowe.

 

/Artykuł powstał we współpracy z firmą kolapasowe24.pl

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (1)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Olo ~Olo (Gość)31.10.2017 16:00

Czemu ma służyć ten artykuł?? Przecież ,,zwyczajny,, człowiek nie będzie dobierał sobie koła pasowego. Poza tym przy doborze koła pasowego kierujemy się kilkoma warunkami, nie tylko samym pasem. Przy doborze koła pasowego nie kierujemy się firmą tylko parametrami jakie powinien spełniać:
- przełożenie przekładni
- typ pasa, i tutaj trzeba się kierować własnościami pasa, czy ma tylko spełniać rolę przekazania obrotów czy jeszcze ma spełniać dodatkowe warunki (temperatura pracy, otoczenie pracy, etc.)
- pas i koło pasowe muszą ze sobą współpracować i tutaj zarys zęba ma znaczenie
Co do mocowania koła to jest wiele rozwiązań technicznych, których producent nie podaje, ponieważ koło zazwyczaj kupuje się jako półwyrób, a dopiero później obrabia się tak, żeby można je zamocować (wykonać rowek pod wpust, czy przetoczyć w celu założenia tulei rozprężnej), to zależy od średnicy wałka.
Producent tutaj nie ma znaczenia!!!

20


reklama

Materiał KWW Z SERCEM DLA PIOTRKOWA

reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat