ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jaki zbiornik na paliwo?

Poniedziałek, 19 marca 2018
Magazynowanie paliwa w gospodarstwach to rozwiązanie, z którego korzysta wielu rolników. Wymaga to jednak szczególnej ostrożności, bo olej napędowy jest substancją łatwopalną a jego przechowywanie obwarowane jest przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych.

Powszechnie stosowanym zbiornikiem na paliwo jest pojemnik dwupłaszczowy. Wykonany jest zazwyczaj z polietylenu, przez co charakteryzuje się odpornością na zmienne warunki pogodowe, blaknięcie i korozję. Polietylen ma także dobre właściwości ślizgowe i elektroizolacyjne oraz wysoką odporność chemiczną. Nowoczesne pojemniki skonstruowane są w taki sposób, że wyciszają chlupotanie, a ich montaż jest bezpieczny i stabilny. W skład podstawowego wyposażenia zbiornika wchodzą zazwyczaj: pompa elektryczna, pistolet automatyczny, cyfrowy przepływomierz z możliwością kalibracji i filtr paliwa. Szczególną uwagę należy zwrócić na ten ostatni, bo olej napędowy jest mocno zabrudzony i w niskich temperaturach następuje w nim krystalizacja parafiny, dlatego ważne jest jego oczyszczanie. Zbiorniki posiadają także specjalną skrzynię dystrybucyjną, dzięki której możliwe jest ograniczenie dostępu osobom nieupoważnionym oraz czujnik poziomu oleju. Dodatkowymi przydatnymi elementami są czujnik przecieku pozwalający określić, czy olej przechowywany jest bezpiecznie, a także czujnik maksymalnego napełnienia. Dwupłaszczowe zbiorniki są o tyle skuteczne, że posiadają podwójną konstrukcję ścian dodatkowo zabezpieczającą przed wyciekiem zawartości. Zbiornik wewnętrzny znajduje się w drugim – szerszym – a więc w przypadku rozszczelnienia wewnętrznego zbiornika paliwo i tak będzie zabezpieczone.


Tańsza alternatywa to zbiorniki jednopłaszczowe, ale te nie są tak odporne na uszkodzenia i zwiększa się ryzyko, że olej wydostanie się na zewnątrz. Ponadto decydując się na zakup trzeba wziąć pod uwagę, że co pewien czas pojawiają się projekty zmiany prawa, które mogą zakazać korzystania z jednopłaszczowych zbiorników. Ustawa na razie nie reguluje jednoznacznie tej kwestii, ale używanie zbiorników jednopłaszczowych – choć bardziej ekonomiczne, nie jest w pełni bezpieczne. Starsze typy takich zbiorników wykonywane są ze stali a nie z polietylenu.
Nowością na rynku są zbiorniki dwupłaszczowe z tzw. kontrolą kierowców. System prowadzi pełną kontrolę wydawanego paliwa i automatycznie tworzy raporty, co pozwala użytkownikom zaoszczędzić czas. Kontrola odbywa się za pomocą kart magnetycznych i chipów. W skład zestawu wchodzą sterownik systemu kontroli kierowców, kluczyk menadżera, programator nabiurkowy, a także kilkanaście chipów i kart magnetycznych.

 

Bez względu na to, na jaki typ zbiornika się zdecydujemy, musimy zwrócić uwagę, by urządzenia posiadały wszelkie wymagane certyfikaty i deklaracje zgodności.

POLECAMY


Zainteresował temat?

3

8


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat