Gdzie pojawią się nowe przystanki?

Tydzień Trybunalski Środa, 03 września 20149
Potrzeby są i to duże. Komunikacji miejskiej domagają się mieszkańcy ulic Zawodzie, Twardosławickiej, Energetyków, Świerkowej, Malinowej. Na terenie miasta pojawią się nowe przystanki, tylko czy tam, gdzie życzyliby sobie tego piotrkowianie?
fot. MWfot. MW

Podczas sesji Rady Miasta (27 sierpnia) radni podjęli uchwałę w sprawie zmiany liczby przystanków komunikacyjnych na terenie Piotrkowa. Dyskusja na temat komunikacji rozwinęła się jednak wcześniej w piątek w Urzędzie Miasta podczas posiedzenia komisji problemowych Rady Miasta.


- W ostatnim czasie mieszkańcy w zbiorowych wystąpieniach prosili o objęcie komunikacją miejską terenów m.in. w rejonie ul. Malinowej, Energetyków, Twardosławickiej i przyległych. Mam nadzieję, że ta uchwała ma z tym związek – mówił radny Jan Dziemdziora.
Co się zmieni, wyjaśniała Agata Wypych z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Pojawiają się 3 nowe słupki przystankowe, a związane jest to właśnie z objęciem komunikacją ulic Twardosławickiej i Zawodzie. Pojawił się prywatny przewoźnik, który uruchomił tam nową linię komunikacyjną, w związku z czym chce się zatrzymywać zarówno na ul. Zawodzie, jak i na Twardosławickiej przed wiaduktem – mówił pracownik ZDiUM-u.


Słupki pojawią się więc (jak czytamy w projekcie uchwały) przy Twardosławickiej (wiadukt) oraz przy Zawodziu – Wojska Polskiego. Trzeci słupek przystankowy zostanie postawiony (na wniosek mieszkańców) na Słowackiego przy alei Concordii.


- Natomiast jeśli chodzi o wystąpienia mieszkańców z rejonu Energetyków, Malinowej, Świerkowej... Każde usytuowanie słupka przystankowego i później zaproponowanie tego Radzie, aby wpisać zmianę do wykazu przystanków, jest poprzedzone omówienie tematu na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Powyższy temat był poruszany przez Komisję 30 lipca. Mam przed sobą protokół z posiedzenia tej Komisji. Niestety lokalizacja przystanków na ul. Malinowej, Świerkowej, Belzackiej nie uzyskały aprobaty – wyjaśniała radnym Agata Wypych.


Komisja uznała, że szerokość pasa drogowego nie pozwala na usytuowanie w tych miejscach (czyli na Malinowej, Energetyków, Świerkowej) przystanków, w związku z czym wprowadzanie ruchu pojazdów komunikacji miejskiej w obręb osiedla mieszkaniowego jest - wg Komisji – nieuzasadnione.

W ocenie Komisji bardziej zasadnym byłoby wprowadzenie nowej linii komunikacji miejskiej z wykorzystaniem istniejącej już zatoki autobusowej w ciągu ul. N-S tj., kierunek jazdy od ul. Dmowskiego w kierunku N-S, Al. Sikorskiego, Dworska, przystanek przy ul. Belzackiej dla obsługi klientów instytucji, ul. Dworska, Al. Sikorskiego, trasa N-S, przystanek w istniejącej zatoce ul. Dmowskiego. Takie rozwiązanie pozwoliłoby bowiem zadowolić zarówno mieszkańców bloków z ul. Energetyków, użytkowników ogródków działkowych, a przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom interesantów instytucji mieszczących się przy ul. Dworskiej i Kasztanowej - czytamy w uzasadnieniu sporządzonym przez Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

- Opinie Komisji nie powinny być wiążące – zauważył radny Jan Dziemdziora. - Opinie godzące w interes mieszkańców są w jakiś sposób dyskryminujące ten obszar miasta. Dziwię się, że decydenci przyjmują to bezkrytycznie.


Z opinią radnego nie zgodził się wiceprezydent miasta. - Słusznie pan zauważył, że opinia nie jest wiążącą i my również tak ją rozumiemy. Prezydent miasta nie przyjmuje bezkrytycznie ustaleń Komisji – powiedział Andrzej Kacperek, pierwszy zastępca prezydenta, odpowiedzialny za komunikację w mieście.


- Podstawowym obowiązkiem miasta jest zapewnienie dostępu do komunikacji mieszkańcom – skwitował radny.


Potrzeby mieszkańców ul. Energetyków czy Malinowej póki co pozostaną niezaspokojone. O inny rejon miasta upomniał się Tomasz Sokalski. - Co z przystankiem na ul. Krakowskie Przedmieście przy Moryca? Mieszkańcy walczą o to już dłuższy czas – pytał radny.


Odpowiedzi udzielił dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Okazuje się, że sprawę lokalizacji przystanku w tym miejscu blokuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - To jest droga krajowa. Czekamy na kolejną odpowiedź z GDDKiA. Jakiś czas temu wystąpiliśmy bowiem o chociaż tymczasową lokalizację przystanku. Do dziś odpowiedzi nie otrzymaliśmy – mówił Krzysztof Byczyński.


Wg radnego prezydenckiej koalicji Przemysława Winiarskiego rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w mieście byłby zakup przez miejską spółkę MZK mniejszych autobusów.  - Takie samochody mogłyby się poruszać po ulicach nieprzystosowanych do ruchu ciężarowego, do ruchu autobusów, sporo takich ulic jest w naszym mieście, a trudno oczekiwać, żeby zostały one w najbliższym czasie przebudowane. Dysponujemy autobusami wielkomiejskimi, a przydałoby się też kilka mniejszych – mówił.


Wiceprezydent poinformował jednak, że spółka nie przewiduje zakupu mniejszych autobusów. - Mieliśmy takie autobusy na wyposażeniu, one się nie sprawdzały, dlatego teraz tabor jest jednolity - powiedział Andrzej Kacperek. - Miejska spółka nie jest jedynym przewoźnikiem świadczącym usługi komunikacji publicznej na terenie miasta. Na ulicach, gdzie nie był możliwy transport naszymi – większymi pojazdami, pojawiali się przewoźnicy prywatni. Co do tego, że mały samochód generuje mniejsze koszty, jest to teza bardzo, bardzo wątpliwa i dyskusyjna.


Zbyt wąskich ulic nie przebudujemy. Jedyny więc ratunek w prywatnych przewoźnikach, bo jak wiadomo, gdzie emzetka nie może, tam minibus zawiezie.

as

POLECAMY


Zainteresował temat?

5

1


Komentarze (9)

Szanowni czytelnicy, na czas trwania ciszy wyborczej wyłączyliśmy możliwość publikacji komentarzy, możliwość ta powróci po jej zakończeniu. I pamiętaj - 21 kwietnia widzimy się na wyborach! – Redakcja ePiotrkow.pl

Komentowanie zostało wyłączone.
Doti ~Doti (Gość)11.09.2014 13:33

A co z połączeniem Wierzeje z ul. Wolborską. Kiedyś choć co jakiś czas jeździła tamtędy MZK, a teraz nic. Powinno być takie połączenie, ponieważ gro ludzi jeździ do szpitala lub przychodni i nie ma niestety żadnego połączenia. Aby dotrzeć na Wolborską trzeba się przesiadać lub iść piechotą z Wyzwolenia,to zbyt daleko jak dla ludzi starszych nie wspominając już o tych którzy pracują i nie mają zbytnio czasu na "spacery" do przychodni.

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga09.09.2014 09:00

"." napisał(a):
Oto recepta na chorobę naszej komunikacji miejskiej, panowie radni. Za trudna?

Obawiam się, że tak. Nie kto inny, jak nasi radni-bezradni bezsensownie zrównali cenę biletu u kierowcy z ceną biletu w kiosku, bo to ponoć niezgodnie z prawem. Jakoś w połowie Polski tak jest i nikomu to nie przeszkadza. Ci sami radni bez słowa dyskusji przyklepali podsuniętą przez prezesa MZK likwidację ulg w Karcie Miejskiej, dzięki czemu MZK ma mniej klientów i pieniędzy, ale za to więcej klientów i pieniędzy mieli busiarze, m.in. przyjaciel Pobożnego, niejaki Krzysztof Q. (ten od transportu owiec).

00


. ~. (Gość)08.09.2014 17:46

Co za głupoty. Wprowadzić ze trzy-cztery nowe linie, trasy wszystkich dotychczasowych zmodernizować i puścić prostą drogą, a nie okrężną. Zapomina się, że autobusy mają przede wszystkim skrócić czas dotarcia z punktu A do punktu B. W naszym mieście są natomiast ustawiane pod emerytów, którym zależy wyłącznie na pokonaniu drogi siedząco, a nie piechotą. I oczywiście, że jest to bardzo ważne, tylko dla ludzi młodych i w średnim wieku jazda naszymi liniami to katorga, bo trwa w nieskończoność. Przykładowo "6" jedzie z PIOMY na Wierzeje ponad pół godziny, choć prostą drogą dotarłaby tam w piętnaście-dwadzieścia minut. Dlatego należy zrezygnować z tego chorego (w innych miastach niedopuszczalnego) systemu poruszania się jednego busa po dosłownie całym mieście. Plus zrobić wreszcie automaty do zakupu biletów - nie raz busy stoją po pięć minut na jednym przystanku, bo kierowca musi obsłużyć wchodzących. Po trzecie, puszczać każdą linię regularnie. W innych miastach mieszkańcy wiedzą - ta linia jeździ co 20 minut, a ta co dziesięć. Babcie nie muszą spisywać rozkładu jazdy z każdego przystanku. Po czwarte, każdą linię skorelować ze sobą i wprowadzić bilety czasowe - dziś klasyczna jest sytuacja, w której czeka się dwadzieścia minut na jakikolwiek autobus, po czym podjeżdżają trzy - wszystkie w tym samym kierunku. Jakaś paranoja, a i tak z cudem graniczy dostanie się z jednego krańca miasta, na drugi. Oto recepta na chorobę naszej komunikacji miejskiej, panowie radni. Za trudna?

20


Aman Amanranga05.09.2014 19:07

Na Łódzkiej co kilka lat odmalowują przystanek na piękne barwy by pan prezydent jadąc do pracy miał co podziwiać. Natomiast żadne autobusy MZK tędy nie jeżdżą. Zaś na Wyzwolenia odmalowano przystanek na "piękny" szary kolor. Ale tam pan prezydent nie jeździ.

30


Przystanek Lodzka ~Przystanek Lodzka (Gość)03.09.2014 17:34

Nie malowac tych co sa przystankami widmo,a raczej pelnia budek do picia piwa. Kasa sie wtedy znajdzie w MZK.

20


piotrkow_tryb ~piotrkow_tryb (Gość)03.09.2014 11:03

Cytuję:
Jedyny więc ratunek w prywatnych przewoźnikach

I o to chodzi, żeby czasem nie odebrać rynku prywatnym (znajomym) przewoźnikom, kasa misiu kasa.

40


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.09.2014 09:34

Cytuję:
Odpowiedzi udzielił dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Okazuje się, że sprawę lokalizacji przystanku w tym miejscu blokuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - To jest droga krajowa. Czekamy na kolejną odpowiedź z GDDKiA. Jakiś czas temu wystąpiliśmy bowiem o chociaż tymczasową lokalizację przystanku. Do dziś odpowiedzi nie otrzymaliśmy – mówił Krzysztof Byczyński.

On chyba nie wie, co mówi. Drogami krajowymi na terenie miast-powiatów grodzkich zarządza nie GDDKiA, tylko dane miasto, więc w tym przypadku GDDKiA nie ma nic do gadania.

40


x ~x (Gość)03.09.2014 09:31

moze i utworzy ale do obsady da kogos od siebie anie ludzi którzy po wiele razy chodza ,pytają sie o pracę noszą cv i widac ze im zalezy

30


?? ~?? (Gość)03.09.2014 09:05

Najbardziej rozbawił mnie fragment o nowej linii MZK - już widzę jak prezes Stankowski tworzy nową linię:D

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat