metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
emerytowana nauczycielka ~emerytowana nauczycielka (Gość)21.10.2016 01:16

Jestem emerytowaną nauczycielką.
Dziś patrzę ze ściśniętym sercem na nauczycielski zawód. Dzień do nocy. Teraz dostanie się kwiatka albo nie. Czasem czekoladki. Kompletny upadek norm i dobrych obyczajów.
My z mężem (najpierw kierownik, potem dyrektor szkoły na wsi) wybudowaliśmy się. Mąż należał do PZPR i dyrektorował prawie 25 lat. Wybudowaliśmy się, dziś ktoś powie, że klocek, ale stoi i jest. Mieszkają dzieci z wnukami.
Rodzice na koniec roku składali się i normą było, że wychowawca za swój znój i trud dostawał prezent od klasy, co roku coś innego, trzeba było tylko wcześniej przewodniczącej komitetu rodzicielskiego dać znać, co potrzebne: telewizor, adapter, pralka, lodówka, sokowirówka, regał, aparat fotograficzny, garnitur, kupon materiału na garsonkę etc. Na 20-lecie pracy zawodowej klasy kupiły mnie i mężowi wycieczkę do Egiptu z Orbisu (67 rok), a już na koniec kariery zawodowej w szkolnictwie, rejs Batorym.
Mąż z racji pracy na wsi, przynosił kury, indyka, kaczki, mięso z pokątnego uboju, swojskie wędliny, jaja, twarogi, mleko. Było polowanie, zjawiał się z dwoma zającami. Ja nic w sklepach z produktów spożywczych nie kupowałam. Oczywiście, z pracy etatowej niczego byśmy się nie dorobili. Mąż udzielał korepetycji z matematyki, wszyscy uczęszczali, takie czasy. Ja miałam na korepetycjach uczniów z biologii i chemii. Harowaliśmy tak do wieczora, a nawet w sezonie to w soboty i niedziele.
Nauczyciel miał autorytet i respekt. Uczeń i rodzic szanował nauczyciela i jego poświęcenie. Bo nauczyciel wtedy to był ktoś.
Myśmy z mężem moskwicza kupiliśmy już w 1964 roku! Niedługo potem dużego fiata na częściach włoskich.