Najbardziej tajemnicza, i jedna z kosztowniejszych konstrukcja w historii miasta, 4km odcinek kolejki linowej, własność FMG „Pioma”, wiodący od miejskiej ciepłowni do lasu bujnowskiego. Powstała w połowie lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku i służyła do wywożenia żużlu z terenu zakładu i ciepłowni. Zdemontowana po kilku tygodniach z polecenia ówczesnej Służby Bezpieczeństwa. FMG „Pioma” jako zakład o znaczeniu strategicznym będąc właścicielem jedynej w tym okresie kolejki linowej na terenie niegórzystym wzbudzał zbyt duże zainteresowanie osób postronnych, stąd decyzja o likwidacji „Gubałówki”. Projekt „Gubałówki” powstał w oddziale Biura Projektów Budownictwa Przemysłowego z Krakowa z ulicy Wielkopolan. Kosztowała tyle ile założenie linii tramwajowej w mieście. Na całość konstrukcji składało się kilka 12-16 metrowych wież podporowych, stalowe liny, koła toczne ukryte w konsoli nośnej oraz wagoniki. Dziś po kolejce pozostała tylko stacja załadunkowa na terenie FMG „Pioma”. Co ciekawe zakład odmawia udzielania jakichkolwiek informacji na ten temat.